يک مقام آمريکايي از تشکيل جبهه واحد بين کشورهاي عرب خليج فارس به ويژه عربستان و رژيم صهيونيستي براي مقابله با برنامه صلح آميز هسته اي ايران پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه المنار، يک مقام آمريکايي از هماهنگي مواضع و بهره برداري عربستان و اسرائيل از روابطشان در داخل آمريکا و تلاشهايشان براي مخدوش کردن گشايش احتمالي در روابط بين واشنگتن و تهران انتقاد کرد. 

اين مقام آمريکايي ديدارهاي اخير جان کري در اروپا با سعود الفيصل و نتانياهو  را بيانگر حجم هماهنگي بين دو طرف سعودي و اسرائيلي در عالي‌ترين سطوح  دانست.

اين مسئول آمريکايي افزود: پيامي که بنيامين نتانياهو در ديدار با جان کري خواست به دولت آمريکا بدهد همان هشدارهايي بود که سعود الفيصل در ديدار با نتانياهو داده بود.

اين مقام آمريکايي گفت آمريکايي‌ها بيم آن را دارند که اخلالگريهاي اعراب خليج فارس و اسرائيل از طريق اقدامات غير مسئولانه هم پيمانان آمريکا در منطقه به تعطيلي گفتگو بين تهران و غرب منجر شود. 

هم پيمانان واشنگتن در منطقه از جايگاه و موقعيت خود در خاورميانه مي‌ترسند .

برخي از مقامات آمريکايي به اين همکاري و روابط بسيار خوب بين اعراب خليج فارس و اسرائيل از زاويه ديگري نگاه مي کنند و معتقدند امکان بهره برداري از اين روابط براي تحميل برخي راهکارها براي بحرانهاي ديگر در منطقه وجود دارد اين در حالي است که آمريکا به رياست باراک اوباما به شدت در تلاش است در اين بحرانها به دستاوردهايي برسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار