رئیس اداره الکل "وزارت بهداشت" فعالیت مراکز درمانی مصرف الکل در کشور را قانونی ندانست و گفت: وزارت بهداشت تنها متولی صدور مجوز مراکز درمانی مصرف "الکل" است که قرار است در 5 استان کشور به صورت پایلوت مراکز درمانی مصرف الکل از سوی این وزارت خانه راه اندازی شود.

علی نیک فرجام قائم مقام دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به عنوان متولی بخش درمان مسئولیت تمامی مجوزهای راه اندازی مراکز درمانی سرپایی و بستری مرتبط با درمان ترک الکل اعتیاد و ... را دارد.
 
وی ادامه داد: تاسیس مراکز درمانی مصرف الکل دلیل بر اخذ مجوز نیست و هر کسی می تواند مرکزی را در این زمینه تاسیس کند. اما افرادی که اعلام کردند؛ مرکز درمانی مصرف الکل راه اندازی کردند قانونی نیستند و وزارت بهداشت تاکنون هیچ مجوزی برای تاسیس اینگونه مراکز درمانی نداده است.
 
رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: مراکز درمانی مصرف الکل باید از لحاظ فضای فیزیکی تجهیزات پزشکی نیروی متخصص و اموزش دیده از سوی وزارت بهداشت بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرند که در حال حاضر مجوز مرکز درمانی مصرف الکل در بخش درمان به هیچ کس داده نشده است و در این زمینه مراکز مشاوره و پیشگیری در خال فعالیت هستند.
 
*راه اندازی مراکز درمانی ترک مصرف الکل در 15 استان
 
قائم مقام دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در ادامه اظهار کرد: وزارت بهداشت در نظر دارد تا مراکز درمانی مصرف الکل به صورت سرپایی و بستری به طور پایلوت در 5 استان کشور راه اندازی کند که در ابتدا این مراکز درمانی به مدت 6 ماه فعالیت می کنند و پس از ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت به صورت کشوری به فعالیت خود ادامه می دهند.
 
وی با بیان اینکه بخش های خصوصی و دولتی در این زمینه می توانند فعالیت کنند ادامه داد: تا زمانیکه استانداردها تعریف شود پروتکل درمانی آن تهیه گردد و رسما ابلاغ شود ما استاندارد مراکز درمانی را اعلام خواهیم کرد و هر کسی می تواند مجوز راه اندازی مراکز درمانی مصرف الکل را دریافت کند.
 
*راه اندازی 12 مرکز درمانی مصرف الکل در تهران
 
نیک فرجام در ادامه بیان کرد: در استان تهران 6 مرکز سرپایی، 3 مرکز درمانی بستری کوتاه مدت و 3 مرکز درمانی مراقبت های ویژه قرار است راه اندازی و تاسیس شود.

رئیس اداره الکل وزارت بهداشت در پایان اظهار داشت: وضعیت مصرف الکل در کشور مطلوب نیست و آن هم به دلیل عدم آگاهی جوانان از آن بوده است لذا وزارت بهداشت به دنبال آگاهی دادن و اطلاع رسانی به جامعه است./ ع2

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار