در 167 ال کلاسیکو ، کاتان ها به دنبال انتقام از رئال مادرید در خانه ی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، صد و شصت و هفتمين دیدار دو تیم نخست اسپانیا رئال مادرید و بارسلونا موسوم به  "ال کلاسیکو" امشب در حالی ورزشگاه آبی اناری پوشان بارسلونا برگزار می شود که اتفاقات زیادی را تحت اشعاع خود قرار می دهد.

تقابل 4 بازیکن فوق ستاره در "نيو کمپ" ال کلاسیکو امسال بیشتر از هر چیزی تحت تاثیر بازیکنان ستاره خود است، در دوره های پیش بیشتر شاهد نبرد و جدال کریستین رونالدو رئال مادرید و لیونل مسی بارسلونا بودیم اما امسال چهره جدیدی به این لیست اضافه شده است، رئال مادرید با جذب گرت بیل 24 ساله و لقب دادن گرانترین انتقال تاریخ فوتبال از "وایت هارت لن" به "سانتیاگو برنابئو" توجهات زیادی را به خود جلب کرده از طرف دیگر حضور "نیمار" بازیکن برزیلی از باشگاه "سانتوس"به بارسلونا رنگ و جلای خاصی را به آسمان پرفروغ نوکمپ بخشیده است.

لیونل مسی تاکنون موفق شده 18 بار دروازه ی رئالی ها را بازکند این در حالی است که سهم کریستین رونالدو تنها به 12 بار ختم می شود. رونالدو در چند بازی اخیر خود در بارسلونا درخشش بسیار خوبی داشته وی امیدوار است امشب بتواند آمار خود را بهبود بخشد.

نیمار مهاجم برزیلی آرسلونا که اولین ال کلاسیکو خود را تجربه می کند اعلام کرده است بی صبرانه منتظر این بازی است و خیلی خوشحال است که حضور در این بازی بزرگ را تجربه می کند .

لیونل مسی در صورتی که بتواند در بازی برابر رئال مادرید گل بزند نوزدهمین گلش را در ال کلاسیکو تجربه خواهد کرد که با رکورد آلفردو دی استفانو مهاجم سال های دور رئال مادرید برابری خواهد کرد .
گرت بیل بازیکنان 46 میلیون پوندی این فصل رئال مادرید نیز اولین حضور خود را در ال کلاسیکو تجربه خواهد کرد.

** تقابل دوسرمربی جدید در نخستین دیدار ال کلاسیکو

این دیدار اولین تجربه تا تا مارتینو سرمربی بارسلونا و کارلو آنجلوتی سرمربی رئال مادرید در ال کلاسیکو است ،دو سرمربی که در فصل جاری به دلیل حضور گرت بیل و انتقاد از سوی مارتینو بایکدیگر درگیری لفظی نسبتاً خفیفی را داشته اند ، حالا باید در تجربه نخست خود در کنار شاگردانشان صف آرایی کنند و باید دید برنده ی اولین دوئل اسپانیایی این دو سرمربی جدید در فصل جاری که خواهد بود ؟

کارلو آنجلوتی پیش از بازی برابر بارسلونا با تمجید از کریم بنزما مهاجم فرانسوی خود که دوران بدی را پشت سر می گذارد گفت این مهاجم در بازی برابر بارسلونا بازی خواهد کرد.

** غایبان بزرگ ال کلاسیکو

بارسلونا در بازی برابر رئال مادرید به احتمال زیاد کارلوس پویول را در اختیار نخواهد داشت، از طرفی دیگر روزنامه اسپانیایی مارکو از غیبت ژرار پیکه مدافع بارسلونا به دلیل مصدومیت از ناحیه مسترینگ خبر می دهد.

ایکر کاسیاس دروازه بان رئال مادرید که این روزها در نیمکت رئالی ها سکنی گزیده هم می توان یکی از غایبان ال کلاسیکو نام برد و هم اکنون باید دید دیگولوپر بازهم طلسم حضور نیافتن کاسیاس دامن می زد یا خیر؟!!

** رکوردارن ال کلاسیکو

در بین بازیکنانی که می توانند در بازی شنبه به میدان بروند، ژاوی با 37 حضور در ال کلاسیکو رکوردار است، پس از او ایکر کاسیاس با 34 حضور در رده دوم قرار دارد و کارلوس پویول با 32 بار حضور در جایگاه سوم قرار دارد.

** آمار بازی های انجام شده

برد رئال مادرید: 70 برد تساوی= 32 تساوی
برد بارسلونا 64 برد
گل زده رئال مادرید 270 گل
گل زده بارسلونا: 259 گل

در آخرین بازی که دو تیم به مصاف یکدیگر رفتند در سانتیاگو برنابئو بود که رئال مادرید موفق شد با دو گل بنزما و راموس در مقابل تک گل لیونل مسی بارسلونا را شکست دهد.

این در حالی است که در نظرسنجی روزنامه های محلی اسپانیا، کاربران اینترنتی به برد بارسلونا برابر رئال مادرید رأی دادند.

آخرین بازی که بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ موفق به شکست شد به نوامبر 2010 بر می گردد که بارسلونا موفق شد با 5 گل رئال مادرید را شکست دهد.

پايان متن/آق
برچسب ها: کلاسیکو ، مسی ، رونالدو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
کیانوش
۱۹:۲۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۲
معلومه این بازی رو رآل میبره.عالی
آخرین اخبار