مردم آمريکا به رفتارهاي خشونت آميز پليس اين کشور که عمدتا بي پاسخ مي ماند، اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني ريل نيوز ؛ افزايش تلفات برخوردهاي خشونت آميز پليس آمريکا، زمينه ساز اعتراضات مردمي در سي ايالت اين کشور شد. در اعتراضاتي که روز سه شنبه در نيويورک شکل گرفت، معترضان تصاويري از جوانان کشته شده به دست پليس و نيروهاي امنيتي را در يکي از ميادين شهر قرار دادند. 

مادر کيام ليوينگستون نوجوان رنگين پوستي که از شدت ضربات نيروهاي پليس جان باخته است در اين تجمع گفت تا اجراي عدالت درباره عاملان مرگ دخترش ايستاده است. او مي گويد دخترش از شدت دردي که در ناحيه شکم خود احساس مي کرد، بي آنکه به درخواست کمک او توجهي شود، جان سپرد.

معترضان در شهر نيويورک با برگزاري مراسم تولد براي کيماني گري از ديگر قربانيان خشونت پليس در آمريکا که هفده سال سن داشت، توجه عمومي را به جواناني که در اين حملات کشته مي شوند، جلب کردند. اين نوجوان رنگين پوست به رغم اينکه غيرمسلح و بي دفاع بود، هفت بار هدف شليک گلوله پليس قرار گرفت و جان خود را از دست داد. اعتراضات روز سه شنبه در نيويورک که هجدهمين تجمع اعتراض آميز در نوع خود بود، در بيش از سي ايالت آمريکا نيز برگزار شد.
 
يکي از فعالان مي گويد : پليس مردم را مي کشد و به آساني از کنار آن  مي گذرد. اين جوي  ايجاد کرده است که گويي اين خشونت ها عادي است . فعال ديگري با اشاره به بيکاري گسترده جوانان در آمريکا گفت مسئولان در واکنش به اين مسئله به سرکوب و اعمال خشونت عليه جوانان متوسل شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار