قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: با اجرای طرح شبکه راه‌های اضطراری تهران مسیرهای مهم و اضطراری و همچنین تاسیسات و نقاط مورد نظر در زمان بحران شناسایی می شود.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهندس محسن نادی در سومین سمینار خروجی اول پروژه ظرفیت‌سازی کاهش مخاطرات زلزله در تهران طراحی شبکه راههای اضطراری شهر تهران را از اهداف اصلی این پروژه عنوان کرد و با بیان این  نکته که این چهارمین پروژه‌ای است که در قالب همکاری با آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن(جایکا) ارائه می‌شود،افزود: بررسی طرح‌های متعدد و جایگزین برای راه‌های تهران از جمله اهداف ضروری است، چرا که پیامدهای هنگام وقوع زلزله ناشناخته است و ممکن است بخش‌هایی از شهر و معابر تحت تاثیر قرار  گیرد.

وی با اشاره به این نکته که وجود طرح‌های جایگزین برای راه‌های اضطراری از جمله پیش‌بینی‌هایی است که در طرح ظرفیت‌سازی کاهش مخاطرات زلزله در تهران مدنظر قرار خواهد گرفت،یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های مترو و توسعه آن طی ده سال آینده در موضوع شبکه راه‌های اضطراری جزو اهداف پیش‌بینی شده است.

وی گفت: شناسایی نقاط آسیب‌پذیر شریان‌های حیاتی گاز و سوخت در کنار شبکه معابر بسیار حائز اهمیت است و از جمله اقداماتی است که در این طرح مدنظر قرار گرفته تا آسیب‌پذیری‌های احتمالی آنها مشخص شود چرا که این دو شاخص هم‌پوشانی دارند و بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند.

نادی در پایان با اشاره به این که تهیه برنامه مقاوم‌سازی شبکه راههای اضطراری از جمله دیگر برنامه هایی است که در این طرح پیش‌بینی شده است، گفت: هدف این است که برنامه مدیریت بحران را در بحث مدیریت راه‌های اضطراری مشخص کنیم و  بتوانیم حداقل بخشی از معابر اصلی را از ساخت و سازهای بلندمرتبه معاف و  نسبت به پرهیز از ساخت و ساز در این قسمت، اقدام کنیم.

در ادامه این سمینار یک روزه دستاوردهای پروژه ظرفیت‌سازی کاهش مخاطرات زلزله در تهران، نقش مترو در زلزله ، تاثیرات شریان‌های حیاتی بر روی شبکه راه‌های اضطراری،تجربیات مدیریت ترافیک پس از زلزله در کشور ژاپن، طراحی مشخصات و بهسازی لرزه‌ای پل‌ها و بازرسی و نگهداری تسهیلات حمل و نقل قبل و بعد از زلزله از سوی کارشناسان جایکا و کارشناسان سازمان مورد بررسی قرار گرفت.
برچسب ها: بحران ، سمینار ، اضطراری ، طراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار