نگاهي به مهمترين اخبار ده روز گذشته بيندازيم، از رونمايي ipad air تا سيستم گردش خون براي كامپيوتر و حتي كيف پول هايي كه صاحب خود را شناسايي مي كنند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نگاهي به مهمترين اخبار ده روز گذشته بيندازيم، از رونمايي ipad air تا سيستم گردش خون براي كامپيوتر و حتي كيف پول هايي كه صاحب خود را شناسايي مي كنند.

رونمايي از Apple Ipad Air


تبلتي سريع و براق تر به همراه تعداد زيادي نرم افزار رايگان كه فروش آن در نوامبر آغاز مي شود.

كيف پولي كه صاحب خود را مي شناسد



اين فقط يك كيف پول نيست، در واقع رباتي در شكل و شمايل ربات است، چهار چرخ كوچك در كف آن طراحي شده كه باعث مي شود حركت كند و البته در صورتي كه شما دزدكي بخواهيد آن را برداريد آژير درونش فعال مي شود.

تلفن همراهي كه ويروس HIV را تشخيص مي دهد


Gene-Radar، ابزاري است كه به افرادي كه دركشور هاي در حال توسعه اي كه ابتلا به ويروس HIV/AIDS شايع تر است، مشغول به فعاليت هستند كمك مي كند تا سريع و راحتر تست هاي مرتبط با اين ويروس را انجام دهند.


LI-FI تبديل به يك سيستم اينترنت بي سيم پر سرعت خواهد شد



ايا لامپ روميزي شما مي تواند ابزاري براي اتصال به اينترنت شود ؟ در ابتدا LI-FI به نظر ناممكن مي آمد، اما تحقيقات خلاف آن را ثابت مي كند.

خون الكترونيكي، آينده ي سيستم خنك كننده هاي كامپيوتر



'Electronic Blood' آينده ي روشني را براي سيستم خنك كننده هاي كامپيوتر در نظر گرفته است، بلاخص كامپيوتر و تلفن هاي همراه با معماري IBM، كه قرار است تا چند وقت ديگر  آينده ي نسل هاي بعدي كامپيوتر ها را تحت تاثير قرار دهد.

سوني و طراحي لنز هاي گران قيمت براي تلفن هاي هوشمند



اين لنز كه برروي دوربين تلفن هاي هوشمند سوار مي شود شايد خيلي از عكاسان را به سر شوق بياورد، اما بايد به قيمت 250 دلاري و عمر باطري كم هم توجه شود (پس خيلي ذوق زده نشويد)/ تصاویر بیشتر این گجت را در اینجا ببینید

آينده ي كينكت، كنترل در آن سوي ديوار



در آينده ي نه چندان دور مي توان تلويزيون را كنترل كنيم در حالي كه همراه آن در يك اتاق نباشيم،‌ اين آينده ي كينكت است كنترل از پشت ديوار،‌ محققان دانشگاه mit در حال طراحي كينكت با چنين ويژگي هستند.

مسيرتان را گم نكنيد / دستگاه gps كه با انرژي خورشيدي كار مي كند


خب gps ابزار جديد نيست، مدت هاست كه در تلفن همراه و يا ابزار مختلف از آن استفاده مي كنند، اما ايراد مهم آن مصرف زياد انرژي آن بود كه اين مشكل هم به لطف انرژي خورشيدي برطرف شده است، از اين به بعد در هرجايي كه باشيد گم نخواهيد شد چرا كه دستگاه GPS تان هرگز خاموش نمي شود.

به نقل از : mashable.com
/گزارش از : سامان صباغي

برچسب ها: دریچه ، خبر ، صفر و یک ، عکس ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جعفرپور
۱۸:۵۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۲
مطالب جالبی بود
دنیای فناوری روز به روز درحال پیشرفتهای کوچیک و بزرگه امیدوارم روزی اسم کشورمون تواین زمینه خیلی بیشتر به گوش دنیا برسه
آخرین اخبار