نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي گفت: هدفمندي يارانه ها قانون خوبي بود اما ناقص اجرا شد تا حدي كه بخشي از محرومان يارانه نگرفتند، برخي افاغنه يارانه گرفتند و بسياري از افراد پردرآمد نيز مشمول دريافت يارانه شدند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

محمدرضا تابش، اظهار داشت: روشي كه اكنون به عنوان پرداخت يارانه و توزيع پول بين مردم مورد استفاده قرار مي گيرد، عادلانه نيست و لازم است اين چرخه پرداخت اصلاح شود.

وي افزود: پرداخت يارانه به برخي افراد نظير اقشار پردرآمد و افاغنه و عدم پرداخت آن به برخي محرومان جامعه نشان از آن دارد كه روند پرداخت يارانه بايد مورد بررسي كارشناسانه قرار گيرد.

قطع يارانه 30 درصد از پردرآمدها

تابش تاكيد كرد: مجلس در نخستين گام در نظر دارد تا يارانه 30 درصد از افرادي كه بيشترين يارانه ها را دريافت مي كنند، قطع كند.

وي با بيان اينكه هدف اصلي از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، اصلاح ساختارهاي اقتصاد و توليد بود، تاكيد كرد: اميدواريم با اصلاح قانون و تغيير در روند اجرا، شاهد تحقق اين هدف بزرگ از قانون هدفمندي يارانه ها باشيم.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان و شهرداران منتخب سه دوره این شوراها، برای اعضای دوره چهارم و شهرداران جدید شهرهای اردکان، احمداباد و ترک آباد آرزوی توفیق در خدمتگزاری به مردم كرد و گفت: حل مشکلات مردم باید سرلوحه اقدامات همه مسئولان به ويژه شوراها و شهرداری‌ها قرار گیرد.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استان يزد نیز در اين مراسم با بیان اینکه شهرداران 18 شهر از 21 شهر استان مشخص شده‌ اند، بيان كرد: 78 درصد شهرداران منتخب از بدنه شهرداری‌ها برگزیده شده‌اند و جوان‌گرایی در انتخاب شهرداران در دوره چهارم مشهود است.

محمد شاکری شمسی، صدور حکم شهرداران به کمتر از دو هفته از زمان معرفی را از دیگر مواردی دانست که این دوره را نسبت به دوره‌های قبل متمایز كرده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین مسئولان شهرستان اردکان، زبانزد استان است، افزود: احاطه کامل به شرح وظایف، توجه به بحث کوچک سازی شهرداری‌ها و تقویت بخش خصوصی و نگاه ویژه به جایگاه اردکان به عنوان دروازه ورودی استان مورد توجه قرار گیرد/س
برچسب ها: حذف ، یارانه ، دهکها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.