يکي از شعراي بزرگ يهود رژيم اشغالگر قدس را فاشيست قلمداد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه الخليج ؛ «نتان زاخ» يکي از مشهورترين چهره‌هاي ادب و شعر اسرائيل در اظهاراتي بي سابقه سياست‌هاي اسرائيل را مورد انتقاد قرار داد وگفت صهيونيست ها در رسيدن به آرزوهاي خود ناکام ماندند و دولت شير و عسلي که آنها وعده داده بودند به شر و فساد تبديل شده است.

وي خاطر نشان کرد رژيم اشغالگر قدس منشا فساد، خشونت و جنايت است.نتان زاخ محاصره نوار غزه را عملي غير انساني و مقاومت مردمان فلسطين را مشروع دانست و گفت: آنها براي حفظ جان و وطن خود مبارزه مي‌کنند.زاخ که هم ‌اکنون 83 سال سن دارد اعلام کرد تمايل ندارد بقيه عمرش را در نظامي که بر نژاد پرستي بنا شده، سپري کند.

وي افزود قبل از اينکه به سرزمين اشغالي مهاجرت کنم بهترين سالهاي عمرم را در انگليس  گذارندم و اگر مي دانستم که پايان صهيونيست به جايي ختم مي شود که با شمشير حکومت کند در اروپا باقي مي ماندم. من از دولت نازي ها فرار کردم اما خود را در دام فاشيست ها يافتم.
وي خاطر نشان کرد امروز صهيونيسم بزرگترين جريان تندرو در جهان است و گرايش اسرائيل به فاشيست از همان زمان مهاجرت آنها از اتحاد شوروي وجود داشت افزون بر آنکه يهودي‌هاي شرقي خود ذاتا از اعراب و مسلمانان تنفر بسيار داشتند و از به هراس انداختن آنها لذت مي‌بردند.

نتان زاخ شيمون پرز رئيس رژيم اشغالگر قدس را بزرگترين جنگ‌ طلب جهان قلمداد کرد و افزود او دوست دارد تمام ملت‌هاي جهان را به جان هم بياندازد.  اين شاعر که خود را يک اسرائيلي چپ‌گرا مي‌داند مي‌گويد ديگر جايي براي روشنفکران يهود در اسرائيل باقي نمانده و سران صهيونيست با انحصار طلبي و خودسرانه عمل کردن در سراشيبي سقوط قرار گرفته‌اند.

وي درباره اظهار نظر برخي نويسندگان يهود مبني بر اعتراض به حملات موشکي نيروهاي مقاومت فلسطين، اين دفاع را در برابر حملات هوايي بيشمار اسرائيل حق آنان دانست وافزود:اين دفاع حق يک کشور از موجوديت خود است و نمي‌توان به آن اعتراض کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار