صفری در نشست خبری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خبرداد

ارائه 600 ميليون ريال يارانه خريد بن الکترونيکي از سوي معاونت فرهنگي وزارت ارشاد

عضو شورای برنامه ریزی و نماینده موسسه نمایشگاهی و فرهنگی ایران گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد ششصد میلیون ریال یارانه خرید بن الکترونیکی را در نمایشگاه به مخاطبان عرضه می‌کند البته سقف آن 3 میلیارد ریال بوده که 20 درصد آن یعنی همان 60 میلیون تومان به صورت یارانه عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران حسین صفری عضو شورای برنامه ریزی و نماینده موسسه نمایشگاهی و فرهنگی ایران از وزارت ارشاد در نشست خبری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در موسسه فرهنگی اوج برگزار شد اظهار داشت: دوره‌های پیشین این نمایشگاه در شهرهای مختلف با شرایط جغرافیایی خاص آن برگزار شد و در این دوره نیز با ورود سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و عنایت سردار ذوالقدر، سردار ناظری و سردار حق طلب در تهران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: ما این نمایشگاه را یک نمایشگاه تخصصی می‌دانیم و همان طور که بسیاری از نمایشگاه‌ها مانند مطبوعات نمایشگاه دیجیتال و غرفه‌های کودک و نوجوان و بخش آموزشی و دانشگاهی از کنار نمایشگاه کتاب فعالیت‌های خود را به صورت مستقل انجام داده‌اند نمایشگاه دفاع مقدس نیز به همین توانایی دست یافته است.
 
صفری تصریح کرد: ما 125 هزار متر مربع فعالیت نمایشگاهی داریم که تشکل خاصی آن را هدایت می‌کند و ناشران می‌توانند آثار دفاع مقدس خود را به این نمایشگاه بیاورند.  
 
عضو شورای برنامه ریزی و نماینده موسسه نمایشگاهی و فرهنگی ایران گفت: در این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره نخست رشد 20 درصدی داشته‌ایم و پیش از 20 سازمان و نهاد با تمهیدات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه تهران در این نمایشگاه مشارکت دارند.  
 
وی افزود: جذب مخاطب نقطه کلیدی نمایشگاه‌های ماست و اقبال عمومی باعث خواهد شد تا معضل توزیع کتاب به تدریج حل شود لذا این نمایشگاه به صورت تخصصی و یک جا آثار ناشران دفاع مقدس را عرضه می‌کند.  
 
صفری تصریح کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد ششصد میلیون ریال یارانه خرید بن الکترونیکی را در نمایشگاه به مخاطبان عرضه می‌کند البته سقف آن 3 میلیارد ریال بوده که 20 درصد آن یعنی همان 60 میلیون تومان به صورت یارانه عرضه می‌شود.  
 
وی افزود: شورای برنامه ریزی نمایشگاه براساس چند سرفصل این بن‌های خرید را ارائه می‌کند که به اقشار عادی دیپلم 200 هزار ریال، لیسانس و فوق لیسانس و معادل حوزوی 400 هزار ریال دکتری و معادل آن و خانواده‌های شهدا و ایثاگران 500 هزار ریال و موسسات و مراکز با معرفی نامه تا سقف تا 5 میلیون ریال می‌توانند به 3 شکل کارت‌های توزیعی وزارت ارشاد، کارت‌های ویژه نمایشگاهی و کارت‌های خرید شتاب از این بن‌های خرید استفاده کنند.  
 
صفری اظهار داشت: به ترتیب در ادوار مختلف این نمایشگاه 60، 80،‌ 100 و امسال 120 ناشر حضور داشته‌اند که نشان دهنده رشد 20 درصدی نسبت به اولین دوره است و وقتی یک فعالیتی ثمره می‌دهد ناشران رصد می‌کنند و تا سقف تعداد 10 عنوان کتاب می‌توانند در نمایشگاه عرضه کنند.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه اختصاص بن کتاب به دفاع مقدس به خبرنگاران خاطر نشان کرد: قطعا خبرنگاران یکی از این دسته‌هایی هستند که بن کتاب را دریافت خواهند کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بن ، کتاب ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار