نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: خام‌فروشی آفت بزرگ تولید و اشتغال در مناطق محروم همچون خلخال و کوثر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه‌خلخال امروز در جریان بازدید از روند احداث کارخانه فرآوری پرلیت کوثر اظهار داشت: با عنایت الهی و پیگیری‌هایی که انجام شد در روزهای گذشته شاهد کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه پرلیت کشور در شهرستان کوثر بودیم که جا دارد از حسن نیت شرکت مومان چابهار و گوهریان به جهت پیشگامی در ایجاد اولین کارخانه فرآوری پرلیت در جنوب استان قدردانی کنیم.

وی گفت: جنوب استان اردبیل دارای معادن غنی و خوبی است که لازم است در صدور مجوزهای بهره‌برداری دقت لازم صورت گیرد چرا که در گذشته مجوزهایی صادر شده که نه تنها نفعی برای منطقه نداشته بلکه موجب تخریب طبیعت، مزارع و زیرساخت در روستاها نیز شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: این امر سبب شده محصولات منطقه کوثر که ثروت منطقه به شمار می‌روند به صورت خام از شهرستان‌ها خارج شده که زمان تجدید نظر در خصوص فعالیت معدن‌داران در منطقه فرا رسیده و مسئولان باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری و فرآوری را نیز فراهم آورند.

در این بازدید مدیر‌عامل شرکت فرآوری پرلیت کوثر نیز ابراز داشت: هدف ما خدمت به مردم منطقه و ایفای وظیفه انسانی خود در اشتغال‌آفرینی برای جوانان مستعد منطقه می‌باشد.

سید محمود گوهریان از نمایندهخلخال و کوثر که در صدور مجوز برای این کارخانه همراهی کردند و سایر دست‌اندرکاران قدردانی کرد و گفت: باور داشته باشیم که آغاز عملیات اجرایی این کارخانه نقطه آغازی خواهد بود برای توسعه شهرستان و حضور سرمایه‌گذارانی که راغب به این کار هستند/س.

برچسب ها: اردبیل ، خام ، فروشی ، آفت ، اشتغال ، و ، رونق ، تولید ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.