قائم مقام راه آهن برنامه اي كردن حركت قطارها را يكي از ابزارهاي مهم در جهت عملياتي كردن ظرفيت هاي غيرقابل استفاده شبكه ريلي برشمرد و اعلام كرد:‌ با توجه به ظهور ابزارهاي جديد، حوزه سير و حركت بايد در جهت عملياتي اين مساله اقدام كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،احمد خدايي قائم مقام راه آهن در مراسم توديع و معارفه مديركل سير و حركت با بيان اينكه حوزه سير و حركت، حوزه مهم و كليدي شبكه ريلي است گفت: براساس تكاليف موجود راه آهن واگذاري بخش ناوگان و واگن هاي باري به بخش خصوصي و استفاده از آنها در شبكه ريلي نيازمند يك مديريت حاكميتي  قوي است.
 
وي افزود: معاونت سير و حركت حلقه اتصال مديريت حاكميتي راه آهن است .
 
قائم مقام راه آهن در ادامه بحث برنامه اي كردن حركت قطارها را مدنظر قرار داد و گفت: در حال حاضر ظرفيت غير قابل استفاده قابل توجهي در شبكه ريلي كشور وجود دارد و برنامه اي كردن حركت قطارها يكي از ابزارهاي مهم در جهت عملياتي كردن اين ظرفيت است.
 
وي تصريح كرد: با توجه به رشد تكنولوژي و ظهور ابزارهاي جديد، حوزه سير و حركت بايد  هرچه سريعتر در جهت عملياتي شدن بحث برنامه اي كردن حركت قطارها  اقدام كند.
 
خدايي با اشاره به نياز اداره كل راه آهن تهران به تغييرات اساسي خاطرنشان كرد: موضوع مهم در اين اداره كل بحث سايت ايستگاه راه آهن است كه بايد تلاش شود تا طرح جامع پيش بيني شده براي آن اجرا شود و اين سايت را به يك سايت تخصصي مسافري تبديل كند.
 
 قائم مقام راه آهن با بيان اينكه در حال حاضر سايت راه آهن تهران پاسخگوي ظرفيت مسافري موجود نيست افزود: براي ساماندهي اين سايت بايد در راستاي ورود بخش خصوصي در سرمايه گذاري هاي حوزه هاي تجاري و همچنين انتقال بخش هاي غير مسافري در بخش پايانه بازرگاني اين سايت حركت كنيم.
 
گفتني است در اين مراسم ابراهيم محمدي به سمت مديركل سير و حركت معرفي شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار