مقامات قرقیزستان از رشد فعالیت گروه‌های تروریستی در جنوب این کشور بویژه در اوش ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در جلسه‌‌ای که اخیرا در شهر "اوش" با حضور شهردار، استاندار، مسئولین سازمان امنیت ملی و شورای شهر برگزار شد، اعلام شد  که این شهر همچنان پایگاه رشد ارگان‌های تروریستی بین‌المللی است.

 در بیانیه این جلسه  آمده است که تقریبا همه مسائل سیاسی، اجتماعی و نظامی و حوادث مرزهای ازبکستان، افغانستان و تاجیکستان از قلمرو اوش و استان اوش سرچشمه می‌گیرد جایی که نیروهای تروریست بین‌المللی شدیدا فعال هستند.
 
در این جلسه همچنین عنوان شد که ماه گذشته نیروهای امنیتی استان اوش در منطقه چهار نفر تروریست را دستگیر کردند که یک نفر از آنان اتباع قزاقستان بوده و در سوریه عملیات تروریستی انجام می‌داده‌اند و هدفشان در داخل قرقیزستان به ویژه در جنوب این کشور ایجاد ناآرامی و خرابکاری و سازماندهی عملیات تروریستی بوده است.

 چندی پیش نیز رسانه‌های قرقیزی با توجه به‌ افزایش تعداد مؤسسات مختلف مذهبی در "قرقیزستان" نوشتند که رشد افراط‌گرایی بدون حمایت‌های مالی و فکری کشورها و سازمان‌های خارجی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 
پایگاه خبری- تحلیلی کشتی سفید نیز ضمن گزارشی با توجه به‌ حضور گسترده نهادهای مختلف مذهبی خارجی در قرقیزستان، آینده این کشور را همراه با چالش و بحران پیش‌بینی کرده است.
 
در این گزارش به‌ نقش فعال کشورها و سازمان‌های خارجی در ایجاد مؤسسات مذهبی اشاره شده و آمده است: ترکیه در قرقیزستان دارای شبکه گسترده آموزشی می‌باشد که تقریبا همه شهرهای مهم این کشور را تحت پوشش خود قرار داده‌ است.
 
تبلیغ دیدگاه‌های بیگانه و خطرناک مذهبی و افکار پانترکیسمی در این مؤسسات از دیگر موارد نگران‌کننده برای قرقیزستان عنوان شده است.
 
انتهای پیام/

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار