شهروز عباسی- با اروین بولکو، بازیکن سخت کوش فولاد مبارکه سپاهان، بازیکنی که قابلیت بازی در چند پست مختلف را دارد پیرامون مسائل مختلف توضيح داد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، بولکو اظهار داشت: مهم ترین چیز برای او موفقیت سپاهان است و برای رسیدن به این منظور همه سعی خود را بکار می گیرد. در جریان این مصاحبه رضا چلنگر  کار ترجمه را انجام می‌داد.

*اوج فوتبالت را در SK Tirana بودی؟ جایی که بیش از 200 بازی برای تیمت انجام دادی. چه شد که از آن تیم جدا شدی؟
 
بله در تیرانا ما جام های زیادی را بردیم. ولی بعد از موفقیت های پی در پی در بازی های داخلی تصمیم گرفتم به نقاط دیگر اروپا بروم و شانس خودم را امتحان کنم. در تیرانا اشباع شده بودم. من از 9 تا 26 سالگی در رده های مختلف سنی برای SK Tirana بازی کردم و آن جا را خانه خودم می دانم و مطمئن باشید در پایان دوران بازیگری به تیرانا بازمی گردم.
 
*در آن زمان در دربی شهر تیرانا موفق شدید دینامو را 6 بر 0 شکست دهید و قهرمان سوپرجام آلبانی شوید.  
 
در آن زمان SK Tirana بهترین تیم آلبانی بود و دینامو یک تیم متوسط. در آن فینال به یاد ماندنی ما توانستیم دینامو را با شش گل در هم بکوبیم. به هر حال دربی ها شرایط خاص خود را دارند و گاهی اوقات شرایط طوری رقم می خورد که ما شاهد نتایج عجیب هستیم.
 
* کاپیتان تیم ملی آلبانی خودت هستی یا چانا؟
 
چانا کاپیتان اول و من هم کاپیتان دوم هستم.
 
*تیم کشورت هم که در مقدماتی جام جهانی حذف شد؟
 
بله ما شانسی نداشتیم و ایسلند و سوییس صعود کردند. حالا دیگر باید برای جام ملت های اروپا 2016 تلاش کنیم.
 
*چه شد که به سپاهان آمدی؟ معرفت چه کسی بود؟
 
ابتدا مدیر عامل باشگاه درمسابقه ایران آلبانی، بازی من را دید. سپس آقای کرانچار من را زیر نظر گرفت و نظر سرمربی تیم هایدوک اسپیلیت که زمانی در آنجا بازی میکردم را جویا شد و همچنین از سوکای هم راجع به کیفیت من سوال کرد. در نتیجه بعد از شناختی که از من پیدا کرد، دعوت شدم تا به سپاهان بیایم.
 
*به سپاهان که پیوستی شماره 38 را انتخاب کردی، این بخاطر علاقت به شماره 8 است؟
 
بله من در تیم ملی آلبانی و باشگاههای دیگر شماره 8 را برتن کرده ام و علاقه خاصی به این شماره دارم.  
 
*در لیگ چون جباری با این شماره برای سپاهان به میدان رفته است دیگر این شماره به تو نخواهد رسید.
 
نه. طبق قانون لیگ می توانم این شماره را بر تن کنم.
 
35 بازی و تنها 2 گل.یکی به نفت آبادان در جام حذفی و یکی به نفت تهران در لیگ. به نظرت تا اینجای کار عملکرد خوبی به جا گذاشتی؟
 
پنالتی هایی که در جام حذفی گل زدم را به حساب نمی آورید؟( باخنده) من بیشتر بعنوان یک بازیکن کارگر در خدمت تیم سپاهان هستم و پستم به نحوی نیست که زیاد گل بزنم و بیشتر در کارهای دفاعی شرکت می کنم. مهم ترین چیز برای من موفقیت سپاهان است و دنبال آمارهای شخصی نیستم و فقط به تیمم فکر می کنم.
 
*قراردادت با سپاهان برای چند فصل است؟
 
3فصل. البته سال به سال قابل تمدید و یا فسخ است.
 
*همواره دیدیم که در چندین پست بازی کردی. فقط دروازه بان و مهاجم نبودی! این همه تغییر پست اذیتت نمی کند؟
 
البته در آلبانی در مسابقه ای داور دروازه بان ما را اخراج کرد و چون دیگر تعویضی نداشتیم من درون دروازه ایستادم!! به واقع برای من مهم تر از هر چیز موفقیت تیم است و همانطور که گفتید تقریبا همه پست های خطوط هافبک و دفاع را برای سپاهان بازی کرده ام و همواره سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم تا به موفقیت تیمم کمک کنم.
 
*خودت کدام پست را ترجیح می دهی؟
 
هافبک دفاعی. وقتی در این پست بازی می کنی باید یک بازیکن کارگر باشی و کار کنی و کمتر بازیت به چشم میاد اما عملا زحمت زیادی در میانه زمین می کشی. از نظر من مهم این است که بازی من به چشم باشگاه بیاد و برای باشگاه مفید باشد.
 
*کار با کرانچار را چطور می بینی؟
 
او نه تنها در ایران بهترین مربی است بلکه در اروپا هم به عنوان یک مربی بزرگ شناخته می شود. کرانچار فقط مربی نیست، او یک آموزگار کامل است و همانند مربیان بزرگ دنیا مثل ونگر، اریکسون و .... به بازیکنان نزدیک است و یک آموزگار واقعی برای آنهاست. شما مطمئن باشید اگر کرانچار فصل گذشته اینجا نبود، سپاهان نمی توانست به جامی برسد. در لیگ هم، چون همانند استقلال ب ستاره های  زیادی نداشتیم نتوانستیم به قهرمانی برسیم. ما مجموعا 14 بازیکن با کیفیت داشتیم که در 3 جام باید بازی می کردیم و همین مسئله به ما ضربه زد. در لیگ قهرمانان آسیا در مقابل الاهلی در اصفهان 25 دقیقه عالی بازی کردیم و یک بر صفر پیش بودیم، اما بعد 4 گل خوردیم. دلیل آن هم این بود که 2 روز قبل از آن 120 دقیقه در نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال بازی کرده بودیم و بدن هایمان تحلیل رفته بود.
 
*بازی با سایپا نتوانستی بولکو همیشگی باشی. چرا؟
 
بله از نظر جسمانی در آن بازی بخاطر حضور در تیم ملی آلبانی ضعیف بودم و خودم هم از عملکردم در بازی با سایپا راضی نیستم. اما این عملکرد بخاطر نداشتن استراحت کافی بود. من تازه 10 ساعت قبل از مسابقه به تهران رسیدم. بطور کلی اکثر بازیکنان تیم در بازی با سایپا خوب نبودند.
 
*فولاد مبارکه سپاهان را تا چه حد مدعی قهرمانی می دانی؟
 
سپاهان هرسال برای قهرمانی جنگیده است و در 4 سال گذشته همواره قهرمان بوده است. امیدوارم امسال هم در لیگ قهرمان شویم و هم در لیگ قهرمانان آسیا به اهدافمان برسیم.
 
*بدترین و بهترین لحظاتت با سپاهان؟
 
بهترین لحظه قهرمانی در جام حذفی مقابل 100 هزار نفر پرسپولیسی بود و بدترین خاطره ام بازی فصل گذشته با داماش در رشت است.
 
 
 
از تمام هواداران تشکر می کنم. آنها همواره به من کمک می کنند و می دانم که راجع من خوب صحبت می کنند. از مسئولان باشگاه هم تشکر می کنم. من نمی توانم در سطح مسی و رونالدو باشم اما هواداران مطمئن باشند در حد خودم بهترین بازی ها را برای سپاهان انجام خواهم داد.
برچسب ها: کرانچار ، بولکو ، عباسی ، سپاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار