مجيد جلالي يکي از مربيان با سابقه فوتبال ايران که ويرا با خصوصيات اخلاقي منحصر به فرد و فوتبال علمي و متصل به فوتبال روز دنياميشناسند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران مجيد جلالي در سال 1335 در محله عارف تهران به دنيا آمد، پدر و مادر او داراي اصليت يزدي بودند مجيد جلالي فوتبال خود را از تيم البرز در سن 17 سالگي  و در سال 1352 آغاز كرد.

 وي بعد از 4 سال به تيم وحدت پيوست سال 1362 براي يك فصل به شاهين رفت و سال 1363 دوباره به وحدت بازگشت و در فصل بعد با پيراهن زردپوش تهراني از فوتبال خداحافظي كرد. 

جلالي در سال 1361 به تيم ملي فوتبال ايران دعوت شد اما موفق به حضور در تركيب اين تيم نشد. 

مجيد جلالي مربي گري را از سن 21 سالگي آغاز كرده و در حالي كه هنوز به عنوان بازيكن عضو تيم بزرگسالان وحدت بود همزمان مربي گري تيم نوجوانان وحدت را نيز بر عهده گرفت تا اينكه به صورت رسمي از سال 1365 به عنوان مربي تيم بزرگسالان وحدت به خدمت گرفته شد. 

در آن سال ها تمام ملي پوشان فوتبال ايران در دو تيم استقلال و پرسپوليس حضور داشتند و حتي بسياري از بازيكنان مطرح در تيم هاي دارايي و شاهين بازي مي كردند . 

جلالي در وحدت تهران با بازيكنان جوان و با ارائه فوتبال گروهي نتايج خوبي را كسب كردند تنها ستاره آن سالهاي وحدت سيد مهدي ابطحي بود.


 وحدت در بين سال هاي 1365 تا 1372 با هدايت جلالي گربه سياه تيم استقلال و پرسپوليس شده بود و علي پروين در سال هاي اقتدارش در دهه 1360 بارها از وحدت به عنوان تيمي خطرناك ياد كرده بود و در چندين بازي تجربه شكست مقابل اين تيم را داشت.

 جلالي در دهه 1370 بيشتر در تيم هاي پايه كار كرد، وي در اين سال ها هدايت تيم هاي ملي جوانان و نوجوانان و تيم نيروهاي مصلح ايران را به عهده داشت مجيد جلالي جزو مربياني است كه قهرماني در ليگ برتر را تجربه كرده است باشگاه پاس تهران در سال 1383 با وجود مجيد جلالي تنها قهرماني خود را جشن گرفت همچنين جلالي در سال 1384 نيز صبا باتري ر به مقام قهرماني جام حذفي و سوپر جام ايران رسيد. 

وي با وجود اين كه تيم هاي پاس و صبا باتري را به رقابت هاي آسيايي رساند اما شانس هدايت اين تيم ها را در باشگاه هاي آسيا نداشته و جاي خود را به دنيزلي و ضيايي سپرد.

 وي در سال هاي 1386 تا 1391 روي نيمكت تيم هاي اهوازي استقلال و فولاد نشست. 

همچنين جلالي دوره هاي مربي گري را از ابتدايي ترين سطح تا بالاترين سطح كه مدرك حرفه اي مربي گري مي باشد طي كرده است.

اين مربي در سال 1392 با پيشنهادي از سوي باشگاه برايتون در چمپيرنشيپ انگلستان مواجه شد اما در نهايت در 7 خرداد 1392 با امضاي قرار دادي يك ساله با باشگاه تراكتور ساي تبريز هدايت اين تيم را بر عهده گرفته است. 


وي به جهت اعتقاد به ارائه بازي فوتبال بر پايه كارهاي گروهي و اصولي به كامپيوتر معلم و تئورسين فوتبال ايران مشهور است جلالي در حال حاضر دبير كل كانون مربيان فوتبال ايران و مدرس بين المللي فيفا محسوب مي شود. 

فدراسيون فوتبال ايران در سال 1388 به خاطر آنچه بازي پاك و جوانمردانه ناميد از او تقدير كرد اگر به سابقه مربي گري او در دهه 80 نگاهي بيندازيم متوجه مي شويم كه جلالي مربي توانمند تراكتور سازي تبريز در اغلب بازي هاي تيم هايش موفق ظاهر شده است به عنوان مثال او در خرداد 1382 تا خرداد 1383 مربي گري تيم پاس تهران را بر عهده داشت و در طول يك سال 26 بازي انجام داد كه فقط 3 بازي اين تيم منجر به باخت شد و 15 بازي به نفع پاس تهران تمام شد و 8 بازي هم به تساوي انجاميد و در همان سال اين تيم را به قهرمان ليگ برتر رساند.

مربي گري جلالي در تيم هاي ديگر هم مثل صبا باتري هم درخشان بود او در يك سال قرار دادش با اين تيم در مجموع 30 بازي خود 13 بازي را به برد تيم و 6 باخت را در كارنامه اين تيم ثبت كرد. 

جلالي در مدت قرار دادش با تيم فولاد خوزستان هم از مجموع 124 بازي 47 برد را به نفع اين تيم تمام كرد و 33 باخت 45 تساوي را در كارنامه اين تيم به ثبت رساند ناگفته نماند كه از ديگر افتخارات مجيد جلالي نايب قهرماني در جام ارتش هاي جهان به همراه تيم ارتش ايران در سال 1995 است. 

او هم اكنون مربي تيم تراكتور سازي تبريز كه در ليگ برتر هم هست مي باشد.

پايان متن/آق
برچسب ها: لیگ برتر ، عملکرد ، جلالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار