دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، از انتخاب پوستر برتر نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر این شهرستان خبر داد.

محمد شفافی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: پوستر نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان که طی فراخوانی به مسابقه گذاشته شده بود انتخاب شد.

به گفته وی، به منظور شناسایی و انتخاب بهترین پوستر طی فراخوانی از طراحان و گرافیست های کشور دعوت به عمل آمد که در نهایت 29 طرح از 24 هنرمند گرافیست به مرحله داوری و ارزیابی رسید.

وی افزود: در فراخوان این مسابقه از طراحان خواسته شده بود تا با ارسال های طرح حای بدیع خود که در برگیرنده مضامینی چون ویژگی های بومی شهر محل برگزاری ، فصل اجرا و با اشاره به نهمین دوره جشنواره در این رقابت شرکت کنند.

دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان یادآور شد: بعد از بررسی ستاد جشنواره از طریق کد طرح و بدون در نظر گرفتن نام های شرکت کننده، طرح مصطفی توفیقی کاشانی به عنوان پوستر این جشنواره انتخاب شد.

شفافی ، در خصوص ویژگی پوستر نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اذعان داشت: در این پوستر سادگی و بی پیرایگی شکل غالب بر کار است و نمادهای تئاتر که شاهد میمیک است به صورتی ساده و روان طراحی شده است.

وی گفت: طرح پوستر مصطفی توفیقی کاشانی با تاکید بر عناصری چون رنگ فصل( استفاده از رنگ زرد و مواج به عنوان نمادی از خورشید و مهر)، قرار دادن تصویرکلاغ ( نشانه ای از پیام رسانی و فصل پائیز و قوام)، بهره گیری از نقاشی های سهراب سپهری نمادی از شهر کویری کاشان و تعبیه دوره از درون خورشید که بیانگر نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان است انتخاب شده است.

نهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان 30 مهر تا 6 ابان ماه برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.