گزارش/

ساخت "مسکن ويژه تهرانسر" با كندي پيش مي‌رود/ مالکان چشم انتظار تحويل واحدها

در حالي که قرار بود خرداد‌ماه امسال اولين واحدهاي مسکن ويژه تهرانسر به متقاضيان واگذار شود اما اختلاف با پيمانکاران باعث شد تحويل واحدها به 10ماه تاخير داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،تاخير واحدها و دريافت آورده بيشتر از متقاضيان باعث شد روز گذشته بسياري از متقاضيان براي اعتراض مقابل مسکن ويژه تجمع کنند.

***پيش خريداران منتظر اعلام زمان عقد قرارداد

براساس اين گزارش مسکن ويژه تهرانسر ضمانت ساخت 2هزار560 واحد را کرده بود  وسازمان ملی زمین و مسکن نیز قراردادهای عرصه و اعیانی این واحدها را منعقد کند اکنون پیش‌خریداران منتظر اعلام این سازمان برای عقد قرارداد هستند.

اين گزارش مي افزايد :مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران که اوایل مهر ماه از روند ساخت پروژه مسکن ویژه تهرانسر بازدید کرده بود، در پاسخ به اعتراض متقاضیان این واحدها اعلام کرد که مشکل انعقاد قراردادهای عرصه واحدهای مسکن ویژه تهرانسر حل شده و ظرف دو هفته آینده قراردادهای عرصه و اعیان این واحدها آماده خواهد شد،بدین ترتیب باید هفته گذشته پیش‌خریداران برای انعقاد قرارداد دعوت می‌شدند اما هنوز خبری از عقد قرارداد نیست.

براساس اين گزارش نیمه دوم سال 89 مسکن ویژه تهران برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد یا خانواده‌هایی که امکان خروج از تهران برای حضور در طرح مسکن مهر را نداشتند، مطرح شد.

مقرر شده بود ساخت این واحدها کمکی به خانه‌دار شدن مردم و سکونت در محله‌های کم تقاضاتر باشد اما پس از پرداخت سه قسط ( 60 میلیون تومان) از پنج قسط پرداختی، بلاتکلیفی سازمانی نسبت به انعقاد قراردادها نگرانی‌هایی برای پیش‌خریداران ایجاد کرده است.

اين گزارش مي افزايد:چراکه در متن قرارداد متقاضیان، انعقاد قرارداد عرصه و اعیان پس از پرداخت قسط سوم عنوان شده و طبق وعده اخیر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر باید قرارداد عرصه و اعیان این واحدها در صورت توان مالی متقاضی به صورت یکجا منعقد شود.

 براساس اين گزارش در گام نخست نیز «تهرانسر» به‌عنوان نخستین محله تهران برای اجرای طرح مسکن ویژه انتخاب و مراحل اجرای واحدهای آن از اوایل سال 90 وارد فاز عملیاتی شد، اين در حالي است که فاز دوم مسکن ويژه واقع در حکيميه و آتي شهر در مرحله انتخاب پيمانکاران است و وعده هاي بسياري نيز به متقاضيان براي ثبت نام دور دوم مسکن ويژه داده شده بود.

اين گزارش مي افزايد: واحدی در این‌باره گفته بود: واگذاری واحدهای مسکونی از خرداد امسال آغاز و در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ادامه خواهد داشت، اما واگذاری اصلی در سه ماه‌ فصل پاییز انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران مسکن ویژه حدود سه ماه از برنامه زمانبندی عقب هستند و در نهایت آنها تا پایان امسال وقت دارند که واحدهای مسکونی را تحویل دهند.

وزیر راه و شهرسازی معتقد است که مسکن ویژه تهرانسر سهمی در بازار مسکن ندارد،اين در حالي است که واحدي مدير کل راه وشهرسازي استان تهران معتقد است که به هر حال مسکن ویژه هم همانند مسکن مهر جزء تعهدات دولت است که باید تکمیل شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار