کارشناس مسئول فناوری صید مولدین ماهیان خاویاری غرب مازندران گفت: صیدهای غیرمجاز و بی‌رویه سبب رونق بازار قاچاق ماهیان خاویاری می‌شود.

محمد اولیایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: در حاشیه دریای خزر چند کشور وجود دارند و برنامه‌ریزی یک سویه جواب نمی‌دهد و باید تمامی این کشورها با هماهنگی و همکاری یکدیگر در زمینه‌های آلودگی‌ها، صیدهای بی‌رویه و ... عمل کنند.

کارشناس مسئول فناوری صید مولدین ماهیان خاویاری غرب مازندران با بیان اینکه سیر تکاملی در رودخانه‌ها و نوسانات غذایی بر روی رژیم غذایی تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: آلودگی‌های مختلفی از جمله کشاورزی و خانگی که به‌ویژه در آذربایجان در رودخانه‌ها ریخته می‌شود و به دریا سرازیر می‌شود بر روی بچه ماهی‌ها و ماهی‌های دیگر تاثیرات منفی بسیار بدی می‌گذارد.

وی تاکید کرد: باید در پروسه حفظ و تکثیر و رشد ماهیان خاویاری در دریای خزر تمامی دستگاه‌های مرتبط مانند بیمارستان‌ها، شهرداری‌ها، بهداشت محیط، فرمانداری‌ها، آب و فاضلاب‌ و همه و همه باید در این فرایند تاثیرگذار هستند و باید کمک کنند.

وی افزود: از طرفی نیز به دلیل ضعیف بودن اشتغال برای ساحل‌نشینان مازندران به‌ویژه در غرب استان، نیروی جوان برای تامین نان خود به دریا پناه می‌برد و این خود سبب ایجاد صیدهای غیرمجاز و بی‌رویه و رونق بازار قاچاق ماهیان خاویاری می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: باید برای تکثیر، حفظ و حراست ماهیان خاویاری، تمامی کشورهای حاشیه این دریاچه بزرگ جهان همکاری تنگاتنگ و مداوم داشته باشند./س


برچسب ها: ذخایر ، ماهیان ، خاویاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.