يک مقام سابق سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ، سيا ، روز جمعه اعلام کرد افشاگري ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنيت ملي اين کشور به دشمنان آمريکا کمک کرده است و بزرگترين افشاگري اطلاعات محرمانه در تاريخ آمريکا محسوب مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، مايکل مورل که طي سال هاي 2010 تا 2013 معاون سيا بود در گفتگو با برنامه "شصت دقيقه " شبکه تلويزيوني سي بي اس اعلام کرد افشاگري هاي ادوارد اسنودن به تلاش ها براي شناسايي تهديدهاي احتمالي تروريستي لطمه زده است. 
وي که پس از 33 سال همکاري با سيا به تازگي از سمتش کناره گيري کرده است افزود آنچه اسنودن انجام داد آمريکاييها را در معرض خطري بزرگتر قرار داده است زيرا تروريست ها از اسناد و اطلاعات محرمانه مطلع مي شوند و محتاطانه تر عمل مي کنند .
مورل افزود گمان مي کنم بزرگترين افشاگري اطلاعات صورت است و لطمه اي بي سابقه به جامعه اطلاعاتي آمريکا در تاريخ اين کشور وارد شده است. 
وي همچنين درباره خطرات ناشي از اختلافات سياسي در واشنگتن به دنبال آن هشدار داد که تعطيلي موقت دولت متحدان واشنگتن را به هراس انداخت و بازارهاي داخلي و خارجي را متشنج کرد. 
مورل خاطر نشان کرد ناتواني دولت در اتخاذ تصميماتي که کشور را به حرکت در مسير جلو سوق مي دهد موجب نگراني وي شده است. 
وي افزود امنيت ملي هر کشور بيش از هر چيز به قدرت اقتصادي و جامعه آن کشور وابسته است. 
این شبکه با اشاره به فهرستي از تکنيک هايي که اين سازمان در بازجويي از مظنونان تروريست و براي اطلاعات گرفتن از آنها از آن استفاده مي کند -نظيرقرار دادن آنها در شرايط غرق شدن مصنوعي، قرار دادن آنها در معرض صداهاي بلند و ممتد، قرار دادن مظنونان در فضاهاي بسيار محدود، محروم کردن آنها از خواب، برهنه کردن مظنونان و به طور کلي قرار دادن آنها در شرايط استرس آور- اين سوال را مطرح کرد که آيا اگر کشوري ديگر از اين تکنيک ها عليه اتباع آمريکايي 
استفاده مي کرد، آيا ما آن را شکنجه نمي خوانديم؟ مورل گفت:ديدگاه من اين است که اين تکنيک هاي خشن، اشتباه هستند. از نظر من اين تکنيک ها با ارزش هاي آمريکا همخواني ندارند و به اين علت نبايد از آنها استفاده شود

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار