رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از آمادگی سازمان جهاد کشاورزی برای راه اندازی و نصب دستگاه ضد تگرگ در مناطق مستعد باغداری با مشارکت و پرداخت 50 درصد هزینه این دستگاه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،محمدیان گفت: اولین دستگاه ضد تگرگ به صورت پایلوت در منطقه ورگهان اهر از سوی سازمان جهاد کشاورزی نصب شده که خوشبختانه عملکرد مثبت این دستگاه موجب استقبال کشاورزان و باغداران شده است.

وی، بااشاره به اینکه شهرستان اهر به جهت سرمایه گذاری قابل توجه در زمینهای کشاورزی پایاب سد ستارخان اهر و تجهیز زمینهای کشاورزی و باغی به سیستم آبیاری قطره ای شاهد توسعه قابل توجه باغات میوه دراین شهرستان هستیم که دراین راستا 5 واحد سردخانه با 25 تن ظرفیت راه اندازی شده و بزودی یزرگترین واحد  سردخانه 10 هزار تنی با امکانات و تجهیزات جانبی نیز توسط بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.

دبیرکارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی بااشاره به ظرفیت بالای منطقه در بخش کشاورزی و باغی افزود: سازمان جهاد کشاورزی از کلیه سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع جنبی میوه و لبنیات و سایر فرآورده هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی در منطقه باشد با ارائه تسهیلات حمایت می کنیم./س

برچسب ها: نصب ، دستگاه ، ضد تگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.