پس از مسابقات والیبال قهرمانی زنان قاره آسیا صدیقه کعبی زاده در اظهارات خود در خصوص تغییر ترکیب تیم ملی صحبتهایی را کرد که از سوی ملی پوشان با واکنشهای خاصی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، قصه از آنجا شروع شد که تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا نتوانست جایگاه خود را از مکان هشتمی قاره ارتقاء دهد همین مساله باعث شد تا صدیقه کعبی زاده نائب رئیس فدراسیون والیبال در امور بانوان  در مصاحبه ها و صحبتهای خود کم کاری بازیکنان را عامل عدم رشد جایگاه آنها در سطح آسیا عنوان کند و خبر از تغییر اساسی در تیم ملی بانوان حتی در کادر فنی دهد.

برخی ملی پوشان پس از با خبر شدن از صحبتهای  کعبی زاده در مصاحبه های خود اینگونه حرفها را ناشی از عصبانیت نائب رئیس فدراسیون در امور بانوان عنوان کردند. صحبتهای آنها به گونه ای است که این ذهنیت برای خوانندگان و شنودگان به وجود می آید که آنها مطمئن هستند در والیبال بانوان تا سالهای طولانی بازیککنی بهتر و فنی تر از آنها تربیت نخواهد شد و از دعوت شدنشان به تیم ملی در سالهای آتی هم مطمئن هستند.

صدیقه کعبی زاده نایب رئیس فدراسیون والیبال در امور بانوان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به  هیچ عنوان در زمانی که آن حرفها را زدم عصباننیتی در کار نبود ما هنوز کادر جدید و بازیکنان تیم ملی را اعلام نکرده ایم. در نظر داریم در آینده در طول مسابقات لیگ برتر، دسته یک، قهرمان کشوری رده های سنی مختلف برترینها را انتخاب و به تیم ملی دعوت کنیم. در همین راستا از مربیان و کارشناسان والیبال بانوان خواسته ایم تا در طول مسابقات مختلف عملکرد بازیکنان را زیر نظر داشته باشند.

وی افزود: ما در نظر داریم برای تشکیل اردوهای تدارکاتی تیم ملی بزرگسالان در آینده فراخوان بزنیم. به هیچ عنوان این طور نیست که دختران والیبالیست احساس کنند حضورشان در تیم ملی همیشگی است. بازیکنان باید تلاش کنند تا به تیم ملی دعوت شوند.

نایب رئیس فدراسیون والیبال در امور بانوان یادآور شد: در حال حاضر ما به دنبال بازیکن سازی هستیم که حداقل در 3، 4 سال آینده بتوانند این والیبالیستها در سطح ملی نتیجه های خوبی را به دست آورند.

کعبی زاده تصریح کرد: تصمیم داریم در اردوهای آینده از افرادی که در پستهای مختلف تخصص دارند برای بازیکن سازی در پستهای گوناگون دعوت به همکاری کنیم. این موضوع و تصمیم گیریها اصلا ربطی به 2 بازیکن حاضر در مسابقات قهرمانی زنان آسیا (2012 تایلند) ندارد بلکه یک سیاست کلی است که برای نیل به اهداف آن تمام برنامه های راهبردی را دنبال و اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: سیستم کلان فدراسیون در گذشته به مسائل مربوط به بازیکن سازی در پستهای تخصصی و دیگر ابعاد مختلف مربوط به حرفه ای شدن توجهی نکرده است به همین دلیل ما هم اکنون در اکثر پستها با مشکل مواجه هستیم.

نایب رئیس فدراسیون والیبال در امور بانوان در ادامه خاطر نشان کرد: در حالی که فدراسیون به دنبال افزایش تعداد تیمهای لیگ برتری بانوان است، از طرفی دغدغه بازیکن در برخی پستها را دارد. با توجه به آنکه هم اکنون اکثر باشگاهها برای تیمداری در بخش بانوان به دنبال بازیکن و مهره آماده هستند پس ما باید دنبال بازیکن سازی باشیم.

پايان متن/آق
برچسب ها: کعبی زاده ، والیبال ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار