امام جمعه شهرستان فریدونکنار نسل جوان جامعه را به مطالعه خطبه‌های غدیر تشویق کرده و از آنها خواست تا در بحث غدیر و اساس این حرکت بزرگ تحقیق کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی افزود: غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان بوده و از بزرگ‌ترین سندهای افتخار ما است.

وی ادامه داد: در اثبات سند غدیر کتاب‌های بی‌شماری به چاپ رسیده است که این واقعه تاریخی را تایید می‌کنند زیرا غدیر یک حادثه بسیار عظیم و مهم در طول تاریخ است که کسب نمی‌تواند اصل وقوع این قضیه را از هر قشر و گروهی باشد منکر شود.

جلالی با تاکید اینکه این واقع در بین عالمان مختلف از متوارترات است، اذعان داشت: هیچ راه شبهه و تشکیک در اصل وقوع آن وجود ندارد.

امام جمعه فریدونکنار متذکر شد: ما با اهل سنت در تفسیر بیان رسول اکرم در غدیر به ویژه بر روی عبارت «من کنت مولاه فهذا علی مولا» اختلاف نظر داریم زیرا آنها می‌گویند مولا به معنای دوست و رفیق است نه اینکه به حاکم، سرپرست و صاحب اختیار معنا شود.

وی با اعلام اینکه 30 نفر از بزرگان و عالمان اهل سنت اعتراف دارند که پیامبر امام علی را به عنوان ولی و سرپرست مردم عرفی کرده و این حدیث به معنای ولایت و امامت است، گفت: صاحب المنار نیز این ادعای برخی از علمای اهل سنت را رد می‌کند.

خطیب نماز جمعه فریدونکنار ادامه داد: پیامبر در آخرین سال عمر مبارکش دو رسالت عظیم تعلیم و آموزش مناسک حج به مردم و معرفی و اعلام جانشین و ولی بعد از خود را بر دوش داشت./ز


برچسب ها: جوانان ، خطبه ، غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.