نماينده شوشتر و گتوند در مجلس شوراي اسلامي گفت: انتقال آب از سرشاخه‌هاي كارون به فلات مركزي به قيمت نابودي كشاورزي خوزستان تمام مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حجت‌الاسلام سيدمحمد سادات‌ابراهيمي عنوان‌كرد: بر اساس بررسي‌هاي كارشناسي انجام شده انتقال آب كارون به فلات مركزي هيچ‌گونه توجيه اقتصادي ندارد و علاوه بر آن چالش‌هاي اجتماعي و فرهنگي را نيز به دنبال دارد.

وي افزود: خوزستان بيش از ساير استان‌هاي ديگر داراي اراضي مستعد كشاورزي است و اگر قرار است اين اقدام به منظور توسعه، رشد و افزايش بهره‌وري باشند، اشتباه است.

نماينده شوشتر و گتوند در مجلس شوراي اسلامي تصريح‌كرد: اكنون پروژه‌هاي كشاورزي زيادي از جمله طرح مقام معظم رهبري در خوزستان در حال اجراء است؛ همچنين طرح توسعه كشاورزي مهر از دو سال گذشته در خوزستان كليد خورد و اكنون به مرحله بهره‌برداري رسيده است. پس انتقال آب كارون در كوتاه‌مدت علاوه بر اين‌كه موجب متوقف شدن اين طرح‌ها مي‌شود، هزينه‌هاي صرف شده نيز به هدر مي‌رود.

سادات‌ابراهيمي اظهاركرد: جلوگيري از انتقال آب كارون به فلات مركزي در اولويت كار نمايندگان خوزستان قرار دارد و اكنون در حال رايزني جهت ممانعت از انجام اين كار هستيم.

وي يادآورشد: ما با انتقال آب از سرشاخه‌هاي كارون به اصفهان و يزد مخالفيم و از مسئولان مي‌خواهيم كه بيش از اين به خوزستان فشار نياورند./س
برچسب ها: انتقال ، کارون ، نابودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.