امام جمعه مشهد با اشاره به وجود جریان‌‌های نفوذی و کفر گفت: در دنیای امروز ممکن است جریان‌های نفوذی و کفر رئیس جمهور، وزیر، وکیل و ... بسازند، اما نمی توانند ولی فقیه و مرجع عالی قدر بسازند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت ا... سیداحمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به واقعه غدیر خم اظهار کرد: غدیر خم یک واقعه و حادثه نیست بلکه آنچه از آیات قرآن استفاده می‌شود، غدیر یک ساختار سازی است.

وی با بیان اینکه در یکی از آیات قرآن که مربوط به غدیر خم است ادامه داد: در این آیه از قرآن کریم خصوصیات از غدیر آمده است. اول اینکه غدیر روز اکمال دین و روز اتمام نعمت است.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: همچنین غدیر روزی است که خدا راضی شده است که اسلام دین مربوط به خدا باشد. روز غدیر نیز روزی است که کفار از دین شما مایوس شده اند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: خداوند تمام این خصوصیات را در مورد عید غدیر بیان کرده است و بیشتر اینکه غدیر را یک ساختار سازی معرفی می‌کند.

به گفته آیت ا... علم الهدی، اینکه می‌گویند کفار از دین شما مایوس شده‌اند به این دلیل است که امام علی(ع) جانشین پیامبراکرم(ص) شد. لذا غدیر ساختارسازی نظام و امت در اسلام بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: این ساختار سازی بگونه‌ای بود که تمام قدرتمندان دین را باور نکردند و امیدشان این بود که پیامبر از دنیا برود و در امت اسلام سهم پیدا کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: وقتی بنا شد مسئله رهبری در امت اسلام براساس تداوم وحی ورهبری مرامی و مکتبی باشد، کفار به قدرت دین دست پیدا نمی‌کنند.

به گفته امام جمعه مشهد، در دنیای امروز ممکن است جریان‌های نفوذی و کفر نفوذ کرده و رئیس جمهور، وزیر، وکیل و ... بسازد، اما ولی فقیه و مرجع عالی قدر نمی‌تواند بسازد.

آیت ا... علم الهدی با بیان اینکه از ساختارسازی که پیامبر در غدیر انجام داد70روز بعد امت دست به ساختارشکنی زدند تصریح کرد: ساختاری که پیامبر در روز غدیر ایجاد و آن را به خداوند منصوب کرد بهم ریخت و سپس همه چیز امت از هم پاشید.

وی با تاکید براینکه غدیر برای ما عبرت است نه تجربه افزود: ساختار شکنی بلای خانمان سوزی برای اسلام است. هیچ چیز نمی‌تواند دین اسلام را براندازی کند، اما آنچه که یک نظام دینی را می‌تواند براندازی کند ساختارشکنی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه در نظام و انقلاب خودمان هم دچار ساختار شکنی شده ایم ادامه داد: توطئه‌ای که اخیرا افرادی وابسته به جریان‌های لائیک و افراد فرصت‌طلب ضد ارزشی با یک هماهنگی خاصی می‌خواهند اجرا کنند ساختار شکنی در نظام ما است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بعضی از نزدیکان بیت امام(ره) نسبت‌های بد می‌دهند یا به عنوان خاطره از امام به ایشان نسبت می‌دهند که با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» موافق بودند یا اینکه مطالب مبتذل در اهانت به شهدا تولید می‌کنند، یک حرکت خائنانه دشمنان در راستای ساختار شکنی است.

وی با بیان اینکه از خانواده امام(ره) تقاضا می‌کنیم که زمینه را برای ساختار شکنی مزدوران فراهم نکنند افزود: تمام قوی بودن نظام ما و دلایلی که باعث شده مردم پای نظام ما بایستند جریان مردمی و ارزشی است بنابراین استکبارستیزی یکی از اصولی است که مردم را به نظام وابسته کرده است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اینها می‌خواهند اصول در کشور را تضعیف کنند، حجاب و عفاف و استکبارستیزی را تضعیف کنند و اینها باعث قطع شدن مردم به نظام شوند.

وی افزود: این افراد چه طور می‌خواهند به امام که متخلق به اخلاق دینی بوده تهمت بزنند، با پای کسی که با امام رابطه داشته یا از بیت ایشان بوده است و روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز آن را در بین مردم بسط دهند.

 

برچسب ها: امام ، جمعه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.