مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: انتقال آب از سرشاخه های کارون به استان های مرکزی کاری غیر کارشناسی است.

لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با غیر کارشناسی خواندن طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون گفت: با توجه به اینکه این پروژه خیلی بزرگی است و نزدیک به 10 سال اجرای کامل آن به طول می انجامد اما کاملا غیر کارشناسی است.

وی با اشاره به عدم تامین حق آب تالاب شادگان از رود کارون اظهار داشت: تالاب شادگان چند وقتی است که با بحران مواجه شده و این بی آبی سبب شده تا تالاب به کانون ریز گرد ها تبدیل شود و باعث مهاجرت روستانشینان شده است.

وی ادامه داد: برداشت یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب از رودی که خود با کم آبی مواجه است یک فاجعه است.

لاهیجان زاده با اشاره به اثرات منفی این طرح تصریح کرد: با اجرای این طرح دبی آب کم می شود و به محض اینکه دبی آب از 150 متر پایئن تر رود در خرمشهر و آبادان آب دریا را پس می زند و حادثه ای عظیم را رقم خواهد زد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اذعان داشت: این اتفاق باعث می شود تا چند میلیون نخل خرما که محل معیشت روستاییان است و صدها تن خرما را تولید می کنند خشک شوند چرا که این نخل ها تنها با آب شیرین کارون سیراب می شوند.

لاهیجان زاده با اشاره به اینکه برداشت بی رویه آب و خشکسالی طی چند سال گذشته سبب کم آبی شده است خاطر نشان کرد : با توجه به تعداد زیادی سدی که احداث شده مانند سد شهید عباس پور، کارون 3 و 4 و خیلی های دیگر که با یکسری اهداف احداث شدند در حال حاضر آبی پشت آن ها جمع نشده حالا مسئولان می خواهند در اقدامی غیر کارشناسی همین مقدار آب هم که حیات بسیاری از شهر ها و معیشتی مردم به آن وابسته است را با طرحی غیر کارشناسی خشک کنند./ل

برچسب ها: ریزگرد ، خوزستان ، معیشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار