امام جمعه سلماس بر لزوم تکریم بازنشستگان به ویژه در جوامع اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تقوای الهی مانع از گرویدن فرد به گناه شده و سبب تعالی و عروج روح او به عالم ملکوت می‌شود.

وی در ادامه سلسله مباحث خود در تفسیر آیات قرآنی به معانی و مفاهیم آیات 45 تا 48 سوره زمر اشاره کرد و گفت: کسانی که دل‌هایشان منور به نور ایمان است، با یاد خداوند خوشحال می‌شوند و کسانی که عقیده‌ای به خداوند و روز قیامت ندارند مشمئز می‌شوند.

موسوی در ادامه به مناسبت‌های هفته پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: شنبه مصادف با اعتراض حضرت امام علیه پذیرش کاپیتولاسیون بود که این مسئله نشان از توطئه‌های دیرین آمریکایی‌ها علیه ایرانیان از سال‌های دور داشته و هوشیاری ملت ایران را در خنثی‌سازی این توطئه‌ها نشان می‌دهد.

وی به روز مباهله پیامبر اکرم(ص) با نصارای نجرانی نیز اشاره کرد و گفت: از این روز به عنوان روز بزرگی در تاریخ اسلام یاد می‌شود و دلیل اهمیت آن در اثبات حقانیت اسلام و اهل بیت بزرگوار ایشان بوده است.

امام جمعه سلماس با یادآوری هشتم آبان ماه، سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، نوجوان 13 ساله بسیجی در دوران جنگ تحمیلی و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، بر لزوم اهمیت به مباحث تربیتی نوجوانان در جامعه اشاره کرد و گفت: نوجوانان آینده‌سازان جامعه هستند و این دوران زندگی به دلیل گذر از دوران کودکی به جوانی حساسیت‌های ویژه خود را دارد که باید از جنبه‌های مختلف مورد توجه مسئولان امر و خانواده‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری نهم آبان ماه به عنوان روز خانواده تصریح کرد: بیست و پنجم ذی‌الحجه روز نزول سوره "هل اتی" است که به عنوان روز خانواده نیز نام‌گذاری شده است.

موسوی به ماجرای بیمار شدن امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: برای شفای این دو بزرگوار پدر و مادر بزرگوار ایشان نذر روزه می‌کنند و به دنبال اتفاقاتی که در این سه روز می‌افتد، هر سه روز روزه‌ خود را با آب افطار کرده و افطاری خود را به فقرا می‌دهند که این ماجرا سبب نزول سوره مبارکه هل اتی در توصیف بخشی از این ماجرا و شأن و جایگاه اهل بیت پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.

امام جمعه سلماس با اشاره به روز تکریم بازنشستگان نیز بر لزوم توجه به این قشر از جامعه تأکید کرد و گفت: نباید با این قشر از جامعه با بی‌حرمتی رفتار شده و نسبت به آنان بی‌تفاوت باشیم./ز

برچسب ها: تکریم ، سلماس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.