رئیس جهاد کشاورزی دماوند گفت: امسال میزان تولید سیب زمینی در هر هکتار به 35 تن رسید که در مقایسه باسال گذشته به میزان پنج تن در هر هکتار افزایش داشته است.

حمید رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: استفاده از تجهیزات پیشرفته و مکانیزاسیون، به کارگیری سیب زمینی کار اتوماتیک و آبیاری تحت فشار باعث کاهش هزینه ها و افزایش عملکرد در سطح زیر کشت شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان برداشت محصول از واحد نمونه سال، 70 تن در هرهکتار بوده و در سال زراعی جاری این عملکرد به 95 تن در هکتار رسیده است.

خلیلی با بیان اینکه قیمت فروش سیب زمینی در سال 91 پائین تر از قیمت تمام شده محصول بود، افزود: این امر در سال زراعی جاری کاهش رغبت و عدم تمایل کشاورزان را به کاشت این محصول درپی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی دماوند تصریح کرد: اگرچه سطح زیرکشت سیب زمینی به یک سوم کاهش یافته و به کشت سبزی، صیفی و گندم اختصاص یافت و به طور معمول باید شاهد کاهش مقدار قابل توجهی از تولید باشیم اما افزایش میانگین تولید درسطح بگونه ای این کاهش را جبران کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته از یک هزار و 500 هکتار زیرکشت 45 هزار و 500 تن (با میانگین 30 تن در هر هکتار) سیب زمینی برداشت شد و امسال از یک هزار و 300 هکتار بیش از 42 هزار تن (با میانگین 35 تن در هر هکتار) محصول بدست آمد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.