مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: دهه ولایت و امامت فرصت مغتنمی برای معرفی عصاره خلقت و رسالت به جهانیان است.

نعمت فخری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اهمیت این مسئله جایی خود نمایی می کند که قرآن کریم با صراحت اعلام می کند که اگر نبی مکرم اسلام در غدیر خم وحی الهی را به مردم ابلاغ نکند دین و حجت خدا برمسلمین تمام و کامل نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر جانشین و وصی پیامبر به امرالهی در غدیر مشخص نمی شد به راحتی دشمنان اسلام مسیر هدایت را تغییر می دادند و دین مبین اسلام دستخوش تحریف قرار می گرفت.

فخری افزود: زمانیکه پیامبر اسلام (ص) در واقعه غدیرخم علی (ع) را جانشین و وصی خود انتخاب کرد آیه سه سوره مائده نازل شد؛ الیوم اکملت لکم دینکم و اتعممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دیناً.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران آیه مذکور را گواه ادامه رسالت خدا بواسطه امیرالمومنین تا قیامت خواند.

وی ادامه داد: در این روز دشمنان اسلام مأیوس شدند که بتوانند به جانشین نبی مکرم اسلام نائل شوند و دشمنان از همان روزهای نخست مسئله امامت و ولایت علی را انکار کردند و این نشان از عناد دشمنان نسبت به ولایت علی و خاندان پاک نبوت است.

فخری افزود: علی بن موسی الرضا (ع) فرمودند، مسئله غدیرخم و امامت امیرالمومنین (ع) همانند دستور خداوند به ملائکه برای سجده به آدم بود؛ آنهاییکه بر آدم سجده کردند جزء مومنین قرار گرفتند و آنهائیکه سجده نکردند در زمره شیاطین قرار گرفتند و این مسئله بر ولایت علی (ع) نیز صادق است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره بر اینکه شرط قبولی عبادات و طاعات تبعیت از امامت و ولایت است تاکید کرد و افزود: کسیکه ولایت علی را قبول ندارد اسلام را نپذیرفته و قبولی ولایت امیرالمومنین با قبولی عبادات عجین شده و این دو مهم منفک از یکدیگر نمی باشند./س


برچسب ها: ولایت ، امامت ، رسالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.