شکست سیاست های خارجی دولت ترکیه همچنان ادامه دارد و دستگاه های اطلاعاتی مصر از کمک تسلیحاتی آنکارا به شبه نظامیان هوادار القاعده در صحرای سینا خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، دولت ترکیه به ریاست حزب عدالت و توسعه پس از کمک به تروریست ها در سوریه و تامین سلاح و پول و گذرگاه های امن برای ورود آنان به سوریه، اکنون سیاست مشابهی را درباره مصر در پیش گرفته است.

دستگاه های اطلاعاتی مصر فاش کردند ترکیه سلاح و مهمات در اختیار شبه نظامیان اخوان المسلمین در سینا که با شبکه القاعده در ارتباط هستند قرار می دهد. مسئولان مصری به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می دهد حامیان این دسته از شبه نظامیان در داخل ترکیه، به آنها برای اجرای عملیات علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر در شبه جزیره سینا کمک می کنند. سلاح ها با کشتی ها از ترکیه به بنادر مصر در سواحل دریای مدیترانه منتقل می شود.

سرلشکر اسامه عسکر فرمانده ارتش سوم مصر اعلام کرد از این پس نظارت شدیدی بر مراودات تجاری با ترکیه خواهد شد و تاکید کرد تجهیزات بازرسی بیشتری به این منظور در اختیار نیروهای ارتش مصر قرار داده می شود. این اظهارات به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر افزایش ارسال سلاح از ترکیه برای تندروها در سینا منتشر شد.

نقش منفی دولت عدالت و توسعه و حمایت آشکار آن از تروریسم در سوریه و مصر و ضربه ای روانی که با سقوط دولت اخوان المسلمین در مصر به اردوغان وارد شد بر کسی پوشیده نیست.
برچسب ها: ترکیه ، سینا ، سلاح ، مهمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار