مؤسسه آمریکایی "علوم و امنیت بین‌المللی" با انتشار گزارشی مدعی شد که ایران قادر است تا یک ماه آینده به بمب هسته‌ای دست پیدا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ها‌آرتص، این مؤسسه مدعی شده است که توانایی ایران برای تولید اورانیوم غنی شده با درجه‌ای که برای تولید تسلیحات به‌ کار می‌رود، به اندازه‌ای رسیده است که زمان تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای اکنون به یک ماه تا 1/6 ماه کاهش یافته و همچنان این زمان در حال کاهش است.
این مؤسسه آمریکایی همچنین در گزارش خود تاکید کرده است که کوتاه شدن این زمان در روند مذاکرات با ایران تاثیر خواهد داشت و طولانی کردن آن نیز باید در مرکز توجه مذاکرات با این کشور قرار بگیرد.
این گزارش در ادامه می‌افزاید: از چندین روش می‌توان به این هدف (طولانی کردن زمان تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای) دست یافت که همگی این روش‌ها شامل کاهش قابل توجهی از تعداد سانتریفیوژهای فعال در تاسیسات نطنز و فوردو می‌شود.
مؤسسه آمریکایی علوم و امنیت بین‌المللی در این گزارش همچنین از مذاکره‌کنندگان با ایران خواسته است اقداماتی اتخاذ کنند که "مدت زمان تشخیص هر گونه تلاش این کشور برای دست‌یابی به بمب‌هسته‌ای کاهش یابد."
این گزارش در پایان این گونه نتیجه‌گیری می‌کند که "در صورتی که ایران به دنبال آن باشد که جامعه‌جهانی متقاعد شود برنامه هسته‌ای این کشور براستی صلح آمیز است، اقدامات فوق دست یافتنی و معقول هستند."
این در حالی است که ایران تا کنون بارها در مذاکرات خود با کشورهای غربی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده و با برداشتن گام‌های بسیاری حسن نیت خود را در این زمینه اثبات کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
ایرانی
۱۱:۱۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۲
انرژی هسته ای حق مسلم مردم مظلوم ایران است . حداقل یه قدرت بازدارنده خواهد بود . به فیض الهی انشا الله غیور مردان ایران به دین قدرت دست خواهند یافت بدون هیچ تر و واهمه ای .
آخرین اخبار