رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه از اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار از سوی سعودی‌ها برای متحد کردن مخالفان سوری در نشست ژنو۲ خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه الاخباریه، منابع آگاه به امور سوریه اعلام کردند: تا برگزاری نشست ژنو2 درباره سوریه یک ماه بیشتر نمانده است و شمارش معکوس برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه فراهم شده است.
منابع آگاه بیان کردند: انتظار می رود که نمایندگان گروه های وابسته به مخالفان و نظام سوریه به همراه کشورهای تاثیرگذار بر بحران سوریه در نشست حاضر شوند.درحالی نظام سوریه به شکل متحد در نشست شرکت می کند که مخالفان همچنان دچار دودستگی هستند و بدون شک این فاکتور قوی برای نظام سوریه در مقابل مخالفان که آمریکا آنها را مجبور به مشارکت در این نشست خواهد کرد،محسوب می شود.
این منابع افزودند: از همین رو کشورهای حامی مخالفان سوری تلاش گسترده ای برای وحدت مخالفان برای مشارکت در نشست ژنو2 به کار بسته اند که رژیم سعودی در راس کشورهایی است که دست به این تلاش زده اند قرار دارد و مبالغ هنگفتی برای وحدت مخالفان سوری هزینه می کند.
منابع مذکور معتقدند: عربستان 300 میلیون دلار برای وحدت مخالفان سوری اختصاص داده است و می کوشد مخالفان داخلی را به خارج سوریه بکشاند و سرکرده های مخالفان در خارج سوریه را نیز یکپارچه کند و از گروه های مسلح وابسته به مخالفان سوری حمایت می کند.
این منابع بیان کردند: در حالی که عربستان مخالف برگزاری نشست ژنو2 است و از مخالفان می خواهد که در راستای به بن بست کشاندن آن تلاش کنند از سوی دیگر اقدامات گسترده ای برای متحد کردن مخالفان علیه نظام سوریه انجام داده است و پول هایی را به همین منظور میان سرکرده های مخالفان سوری توزیع خواهد کرد.
منابع آگاه اعلام کردند: سعودی ها به دنبال ارتباط گیری با مخالفان داخلی از جمله قدری جمیل برای رها کردن نظام سوریه و سفر به خارج سوریه در ازای دریافت مبلغی کلان هستند.آنها همچنین به دنبال خارج کردن حسن عبدالعظیم ازدیگر مخالفان نظام سوریه که در داخل کشور به سر می برد برای افزودن وی به صف مخالفان خارج نشین به منظور وحدت صفوف مخالفان سوری هستند.
این منابع تاکید کردند: سعودی ها همچنین به سرکرده های گروه های مسلح در سوریه وعده داده اند که اگر تابع گروهای سیاسی مخالفان سوری باشند به آنها سلاح جدید و پیشرفته و مهمات و دیگر ادوات نظامی می دهد.همچنین ریاض به آنها وعده داده است که چهار میلیون دلار به این گروه ها می دهد.
برچسب ها: بین الملل ، ژنو ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار