گروه حماسه رادیو ایران به منظور آشنایی بیشتر شنوندگان با ادبیات حوزه‌ی دفاع مقدس برنامه ای را با عنوان "واژه و خمپاره" به روی آنتن می برد که به عنوان نخستین مشاعره دفاع مقدس محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون  باشگاه خبرنگاران ، در این هفته رادیو و تلویزیون با رویدادهای همراه بود.


 بنا بر این گزارش،  مهمترین رویداد رادیو و تلویزیون  درخواست معاون رییس جمهور برای تغییر موضوع "مناظره" بود.  محمد باقر نوبخت - معاون رییس جمهور - از برنامه «مناظره» درخواست کرد که موضوع حذف دهک‌های پر درآمد یارانه بگیر نقدی، یک هفته دیرتر در برنامه «مناظره» مورد بررسی قرار بگیرد تا وی بتواند به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت در این برنامه حضور داشته باشد.

 
نخستین مشاعره دفاع مقدسی  در رادیو ایران، اکبر عاشوری  مدیر گروه حماسه رادیو ایران  گفت : برنامه "واژه و خمپاره" جایگزین برنامه "یادمان باشد" شده، این برنامه دارای سه بخش "بیت تا بیت"، "مشروط با واژه" و "شعر خوانی" است که شرکت‌کنندگان در هر قسمت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
 
دیگر رویداد این هفته رادیو و تلویزیون پخش بلندترین انیمیشن ایران است. بلندترین مجموعه انیمیشن مرکز پویانمایی صبا با عنوان «مهارت‌های زندگی»   ازشبکه‌ی پویا پخش شد، این انیمیشن در 250 قسمت ساخته شده است.
رادیو ورزش در فرخنده سالروز عید سعید قربان گلریزانی را با همت جامعه ورزش ایران و با همکاری فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و سازمان بهزیستی کشور برگزار کرد.
    
 
مدیران شبکه جام جم تغییر کرد، در پی انتصاب مدیران جدید در شبکه جهانی جام جم، دکتر حسن ملکی به سمت قائم مقام شبکه، دکتر رضا هادی به سمت مشاور و مدیر گروه اجتماعی، ابراهیم رنجبرزاده به سمت مدیرکل تامین برنامه، مرضیه فراورده به سمت مدیر کل ارتباطات ایرانیان خارج از کشور و مریم کاظمی به سمت مدیر کل طرح وبرنامه منصوب شدند.

با هدف پاسداشت انعکاس وقایع هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر بیگانگان در مراسمی ازمدیران و فعالان رسانه ملی در سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس  تجلیل شد.

دیگر رویداد این هفته ، شبکه الکوثر در جشنواره تولیدات تلویزیونی الغدیر در نجف اشرف شرکت کرد، مجموعه رسانه‌ای الغدیر نجف اشرف هفتمین دوره این جشنواره را همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار کرد ، که در این جشنواره شبکه‌های اسلامی و عربی حضورداشتند.

با حکم رییس بسیج صداوسیما ابراهیم طاهری، مدیرکل نغمات آیینی معاونت صدا، به عنوان فرمانده‌ی جدید حوزه بسیج معاونت صدا معرفی شد.

سریال "داوران" که چند ماه پیش از شبکه دو سیما به روی آنتن رفت، از این هفته در رادیو نمایش در برنامه رادیو فیلم پخش شد. /ص

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.