یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا از سیاست های خارجی دولت باراک اوباما انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، کی تی مک فارلند ، تحلیلگر امنیت ملی فاکس نیوز و مقام سابق وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با این شبکه ضمن انتقاد از مطبوعات و رسانه های آمریکا، گفت: رسانه های آمریکا باید بعنوان ناظر و محافظ آزادی در آمریکا عمل کنند اما ببینید در خصوص طرح خدمات درمانی باراک اوباما ، مسئله مالیات و دیگر مسائل چه مواضعی اتخاذ کردند. آنها از سیاست های کاخ سفید حمایت کردند و می توان این اقدام رسانه ها را یک جنایت خواند. هنوز هم رسانه ها هیچ انتقادی از دولت اوباما نمی کنند و با وجود تمام اشتباهاتی که دولت آمریکا مرتکب شد ، رسانه ها هیچ انتقادی از عملکرد دولت نداشته اند.
وی با اشاره به شکوایه های بندر بن سلطان ، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان از آمریکا به خاطر رایزنی نکردن با مقامات این کشور درباره برکناری حسنی مبارک و تحولات سوریه، گفت: آمریکا در طول تاریخ خود هیچ وقت با این سرعت متحدان خود را از دست نداده است. این فقط عربستان نبود که آمریکایی ها آن را از دست دادند. ما مصر را هم به گوشه ای پرتاب کردیم. اسرائیل را هم به حال خود رها کردیم و گفتگوهای تلفنی تمام متحدان اروپایی خود از جمله صحبت های خصوصی آنگلا مرکل را که تنها متحد اروپایی ما به شمار می آید شنود کردیم تا جایی که امروز این مسئله به یک موضوع مهم سیاسی در آلمان برای مرکل تبدیل شده است. 
وی در پاسخ به اینکه اگر این اطلاعات بدست ادوارد اسنودن منتشر شده باشد چرا رئیس جمهور و دولت آمریکا قبل از افشا این اطلاعات خود را آماده نکرده بودند و اینکه اگر اسنودن این همه اطلاعات حساس داشت ، آیا مقامات آمریکا این قدر ناپخته بودند که به وی اجازه دادند به روسیه فرار کند،گفت: بطور کل باید بگویم آمریکایی ها مرحله به مرحله مرتکب اشتباه شدند. اول اینکه نباید این کار را می کردیم. بعد ، جلوگیری نکردن از خروج اسنودن و درز تدریجی این اطلاعات نیز اشتباه دیگری بود که دولت مرتکب شد. اشتباه بعد این بود که وقتی اسنودن از کشور خارج شد ، چرا آمریکا از کشورهای متحد خود که با آنها منافع مشترک دارد درخواست مساعدت نکرد.
مجری شبکه پرسید: آیا دولت آمریکا برای اداره امور کشور آن قدر بی فکر و نالایق است که اجازه چنین کاری را داد، یا شاید دولت آمریکا فکر بزرگی در سر می پروراند که ما از آن بی خبریم؟ 
مک فارلند گفت:  به این سوال به دو صورت می توان پاسخ داد. یا مسئولان دولت آمریکا از صلاحیت لازم برخوردار نیستند یا اینکه بسیار موذیانه عمل می کنند که من فکر می کنم اولی درست است یعنی مقامات آمریکا شایستگی انجام این کار را ندارند. ایرادی که این مسئله دارد این است که از این بعد متحدان ما خواهندگفت آمریکا به عنوان یک کشور الگو در هم شکسته است چون نمی توانند تراز بودجه خود را تنظیم کنند ؛ وبسایت های این کشور درست کار نمی کنند ؛ از متحدان خود جاسوسی می کند و متحدان خود را در گوشه ای رها کرده و به دشمنی با آنها می پردازد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار