رونالدو بازيكن اسطوره اي فوتبال برزيل و ركورد دار گل در بازي هاي جام جهاني گفت: گل هاي كه من در تاريخ فوتبال جهان به ثمر رساندم فراموش نشدني است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رونالدو نازاليا درليما بازيكن اسوطه اي بزريلي كه در كارنامه خود 15 گل خود را در جام هاي جهاني به ثمر رسانده در سفري تفريحي به زوريخ با سايت فدراسيون فوتبال فيفا به صحبت پرداخت.

رونالدو برزيلي كه از سال 1993 فوتبال خود را از تيم كروزيرو برزيل شروع كرد پس از ظاهر شدن به عنوان يك پديده فوتبال در تيم هايي مانند پي اس وي آيندهوون هلند، بارسلونا اينتر ميلان، رئال مادريد و آث ميلان و در نهايت با تيم كورينيتانس برزيل از فوتبال خداحافظي كرد.

* 20 سال از اولين روزهايي كه فوتبال را به صورت حرفه اي آغاز كرديد مي گذرد آيا آن روزها را به ياد  داريد؟
بله هر چند مربوط به ساليان قبل است اما من همه چيز را به خوبي به ياد مي آورم مانند اينكه ديروز بوده است من به خوبي ياد دارم هنگامي كه به صورت حرفه اي فوتبالم را در كروزيرو آغاز كردم چه حسي داشتم. من هميشه روياي يك فوتباليست حرفه اي شدن را در سر داشتم و هنگامي كه اين اتفاق به وقوع پيوست واقعا هيجان زيادي داشتم. چيزي كه براي من بي شباهت به يك معجزه نبود هنگامي كه اولين بازي ام را مي خواستم انجام دهم تمام اعضاي بدنم به لرزه مي افتاد اما خودم را كنترل كردم و به آرامش رسيدم.

*چه احساسي داشتي وقتي سرمربي تو را در تركيب قرار داد؟
بسيار عصبي بودم و قلبم به شدت مي تپيد ولي احساس خوش بينانه اي داشتم اين تمام چيزي كه من آن را مي خواستم و انتظارش را مي كشيدم حس يك پروانه را داشتم كه بسيار عصبي بود و تحت فشار بود اما اين چيزي بود كه تمام عمرم آن را مي خواستم پس خودم را آرام كردم و احساستم را كنترل كردم اكثر بازيكنان در بازي اولشان چنين حسي دارند اما اين يكبار براي هميشه است در بازي بعد چنين اتفاقي نمي افتد.

*با اولين حقوق يا پولي را كه گرفتي چه كاري انجام دادي؟
به مادرم دادم


*به عقب بازگرديم مايل بودي كار متفاوتي انجام دهي؟
نه چرا كه زندگي فوتبالي من كامل بود من خود را وقف فوتبال كردم هر چه مي خواستم و هر كاري كه دوست داشتم در فوتبال انجام دهم را داده اما اين آسان نبود من وقتي 17 سالم بود به هلند رفتم جايي كه بسيار متفاوت بود با محل زندگي ام و كشوري كه دماي هوا در آن بعضي اوقات به 30- درجه سانتي گراد مي رسيد درحالي كه من بسيار جوان بودم و تجربه اي هم نداشتم من به خاطر سرما خيلي عذاب كشيدم هنگامي كه تمرين مي كردم يخ مي زدم پاهايم دستانم گردن و گوشهايم چيزي كه هيچ وقت تصور زندگي آن را نمي كردم با غذا هم مشكل داشتم به زبان هلندي هم آشنايي نداشتم.

*چه بازيكني تو را بيشتر تشويق مي كرد؟
زيكو و مارك فن باسن 

*تيمي وجود داشت كه بخواهي مدت طولاني در آن باشي؟
تقريبا هيچ تيمي اما دوست داشتم تجربه حضور در تيم هاي انگليسي هم بدست آورم.

*چرا از بارسلونا به رئال رفتي و هواداران را ناراحت كردي يا مشابه آن را ايتاليا در اينتر ميلان به آث ميلان انجام داد؟
من چنين چيزي را قبول ندارم من هميشه بازي ام فكر مي كردم و در هر حال هواداران را خوشحال نگه مي داشتم.

*در جام جهاني 1994 بدون حضور در بازي ها در گرفتن جام شريك شديد، چه حسي داشتيد؟
 با بايكنان بزرگي مانند رماريو، دونگاراي، لئئوردو كه همگي را بيش از اين در تلويزيون مي ديديم به من حس خوبي را منتقل مي كردند و من پيش آنها بازي مي كردم و ياد مي گرفتم من همه چيز را به ياد مي آورم كه چطور تمرين مي كردم و بيتو و ماريو چطور بازي مي كردند و اين براي من يك كلاس درس بزرگ بود.

*جام جهاني فوتبال 2014 بزريل نزديك است تيم ملي كشورت (برزيل) را چطور مي بيني؟
هر چند جام كنفدراسيون ها شباهت زيادي به جام جهاني ندارد اما با اين وجود تيم ملي بزريل پتانسيل خود را نشان داد كه مي تواند يكي از مدعيان باشد و شانس بسيار بالايي هم براي تصاحب جام قهرماني دارد.

*تيم هاي مورد علاقه ات در جام جهاني چه كشورهايي هستند؟
اول از همه كه برزيل است اما اسپانيا و آلمان نيز ديگر تيم هايي هستند كه به نظر من شانس خواهند داشت.

*كلوزه اگر يك گل ديگر به ثمر رساند ركورد 15 گل رونالدو را در جام هاي جهاني خواهد شكست، نظر شما در اين خصوص چيست؟
عده زيادي به اين مسئله اشاره مي كنند و اين مسئله كاملا طبيعي است هيچ ركوردي تا ابد ماندگار نيست و اين اتفاق احتمال زياد دارد كه رخ داد اگر هم به وقوع پيوندد من او را تشويق مي كنم و اما نبايد فراموش كرد تاريخي كه من آن را ساختم و همچنين گل هايي را كه به ثمر رساندم، اگر كلوزه هم اين ركورد را بشكند انتقام آلماني ها را گرفته است پس از آنكه من توانستم ركورد گرد مولر را بشكنم.

پايان متن/آق

برچسب ها: رونالدو ، فیفا ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۲
اسطوره ای
آخرین اخبار