دكتر ميرزاده گفت: مسئولان دانشگاهي از تجسس در امور خصوصي دانشجويان پرهيز كرده و آنان را به خاطر سلايق سختگيرانه خود از ادامه تحصيل و حقوق مشروعشان محروم نكنند.

به گزارش گروه دانشگاهي باشگاه خبرنگاران ؛مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر حميد ميرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي در جلسه شوراي دانشگاه كه صبح امروز با حضور معاونان و روساي مناطق برگزار شد، گفت: تمامي مسئولان دانشگاهي رفتاري اخلاق مدارانه داشته و در محيط هاي علمي با فروتني و تواضع برخورد كنند.

دكتر ميرزاده با بيان اين كه پرهيز از روحيه استكباري در محيط هاي علمي بايد نمايان تر باشد، افزود:  مسئولان دانشگاهي از همكاران خود بخواهند تا از تجسس در امور خصوصي دانشجويان پرهيز كرده و آنان را به خاطر سلايق سختگيرانه از ادامه تحصيل و حقوق مشروعشان محروم نكنند.

وي با تاكيد بر ايجاد فضاي باز در دانشگاه ها و برخورد توام با رافت و مهرباني با دانشجويان اظهار كرد: البته همه ما روي خطوط قرمز و اصول كلي انقلاب اتفاق نظر داريم و در اين باره كوتاهي نمي كنيم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به شاخص هاي دانشگاه اسلامي افزود: از نگاه مقام معظم رهبري يكي از شاخص­هاي دانشگاه اسلامي دانشگاهي است كه از نظر علمي سرآمد باشد.

دكتر ميرزاده نظام بروكراسي در دانشگاه آزاد اسلامي را نامطلوب دانست و گفت: اين نظام بايد آسيب شناسي شده چرا كه سبب كندي فعاليت ها است.

وي افزود: تمامي روش هاي پسنديده مديران سابق دانشگاه آزاد اسلامي را ادامه مي دهم.
به گفته وي دانشگاه آزاد اسلامي، بايد دانشگاهي قانونمدار بوده و تخطي از قانون از هيچ فردي پذيرفته نيست.

دكتر ميرزاده با بيان اين كه در مديريت، تمركز زدايي شود، گفت: ما اختيارات بيشتري به هيات هاي امناي استاني واگذار و به آنها اعتماد مي­كنيم.

وي همچنين گفت: بايد از استادان فرهيخته و توانمند در دانشگاه آزاد اسلامي بهره برد تا بوسيله آنان توسعه كيفي دانشگاه محقق شود.

سرپرست دانشگاه‌ آزاداسلامي در ادامه كار آفريني را يكي از روش هاي موثر در درآمدزايي براي دانشگاه دانست و گفت: 75 درصد از درآمد دانشگاه هاي مطرح دنيا از طريق كارآفريني تامين مي شود.

وي همچنين افزود: تمامي استانها مي بايست در راستاي ايجاد شركت هاي دانش بنيان حركت كنند.

دكتر ميرزاده با بيان اين كه برنامه 5 ساله و 20 ساله دانشگاه بايد مورد بازنگري قرار گيرد، اظهار داشت: شفافيت، صداقت، قانونمندي و جديت در راس فعاليت هاي مديران دانشگاه آزاد اسلامي قرار مي­گيرد.

وي همچنين توسعه آموزش پزشكي در دانشگاه آزاد اسلامي را يك ضرورت دانست و گفت: توسعه كيفي و علمي، شعار چهارمين دهه فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي است.

در اين نشست همچنين دکتر باقر لاریجانی قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 44 درصد از سهم آموزش پزشکی را در اختيار دارد.

دكتر لاریجانی در مورد چالش ها و مشکلات آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه توضحیاتی پرداخت و گفت: توانمندی اعضای هیات علمی، گسترش رشته های میان رشته ای، توجه به مقاطع تحصیلات تکمیلی، استفاده از ظرفیتهای قانونی ایجاد شده از جمله راهکارهای است که به توسعه کیفی آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی کمک مي کند.

وی همچنین بر جذب اعضای هیات علمی پژوهشی تأکید کرد و گفت: ایجاد مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز تحقیقات مجازی و تمرکز در پژوهشهای دانشجویی از جمله مواردی است که باید بر روی آن تمرکز شود.

وی همچنین با اشاره به بیمارستانهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر 11 بیمارستان دارد و 19 بیمارستان نيز در دست احداث مي باشد اما ساختن بیمارستان قدم اول است و تجهیز امکانات و تأمین نیروی انسانی از جمله مواردی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

در این نشست همچنین دکتر محمد دادکان معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی از معاونان و روسای مناطق خواست تا برنامه های خود را جهت استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه ورزش کشور ارائه کند./ع2

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار