يک روان شناس گفت: وسواس بيماري تکرار بدون اراده افکار ناخوشايند است و به طور غيرعادي در بعضي از افراد به وجود مي آيد.

مظلومي روان شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بيان کرد: انسان در بيشتر مواقع کارهايي را به طور مداوم تکرار مي کند که خود نيز مي فهمد که کارهايش نامناسب و غيرعادي است و ليکن قادر به دور کردن آنها از خود نيست.  
 
وي افزود: وسواس در بيشتر افراد جامعه به چشم مي خورد و شک و ترديد و هم چنين عدم قدرت در تمرکز فکري و فراموشي و گاهي کم خوابي همه علائم وسواس است که در فرد ديده مي شود.  
 
وي گفت: وسواس تعادل رواني و رفتاري را از بيمار سلب و او را در سازگاري با محيط دچار مشکل مي سازد و اين عدم تعادل و اختلال داراي صورتي نهان است.  
 
مظلومي تصريح کرد: وسواس انسان را وادار مي کند که رفتارهايي برخلاف ميل و خواسته هايش انجام دهد، تکرار، مداومت، ترديد و شک در عبادت، ترس و دقت نظم افراطي، اجبار، احساس بن بست رسيدن همه نشانه هاي بيماري وسواس است.  
 
اين روان شناس يادآور شد: بهانه گيري، بي خوابي، بي اشتهايي عناد و لجاجت همه از علائم افرادي است که مبتلا به بيماري وسواس هستند و اين افراد اعتماد به نفس کافي در خود ندارند و خود را موجودي بي ارزش و ناچيز مي شمارند.  
 
مظلومي افزود: افسردگي و اضطراب در اين افراد به مراتب به چشم مي خورد.  
 
مظلومي توضيح داد: با پياده روي در روز و در طبيعت بودن مي توان از وسواس کاست و تلاش کرد با افکار منفي خود براي تکرار هر کاري پرهيز کنيم.  
 
وي در پايان خاطر نشان کرد: با بالا بردن اعتماد به نفس و نابود کردن حساسيت ها و رنج ها و مراقبت از بهداشت جسمي و روحي و رواني و هم چنين ذهني و فکري مي توان به خود و ديگران در مورد بيماري وسواس کمک فراوان کرد و آن را از بين برد. /ف

برچسب ها: وسواس ، بیماری ، افکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار