اصفهانيان در خصوص انصراف ترکی از قضاوت بازی استقلال مقابل فولاد خوزستان گفت: ترکی انصرافش را به ما اعلام نکرد اما بعد از پیدا نکردن ترکی تصمیم گرفتیم که زرگر را برای قضاوت این بازی در نظر بگیریم.

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به هر حال محسن ترکی، بدون دلیل موجه نمی تواند از قضاوت کردن یک بازی انصراف دهد. 

اصفهانیان در ادامه اظهار داشت: کمیته داوران مشهد هم تا الان نتوانسته محسن ترکی را پیدا کند براین اساس ما نگران وضعیتش شدیم. 

وی تصریح کرد: محسن ترکی فقط در هفته اول به خاطر مسائل پیش آمده و تمرکز نداشتن از قضاوت انصراف داد اما دلیل قضاوت نکردن در هفته چهاردهم لیگ برتر را به ما هنوز اعلام نکرده است. 

اصفهانیان عنوان کرد: به هر حال اگر این داور بدون دلیل موجه از قضاوت کردن انصراف داده باشد در بازیهای خارج از خانه هم نمی تواند داوری کند. 

رئیس کمیته داوران بیان کرد: محسن ترکی باید دلالیش از داوری نکردن را به ما بگوید و بعد از بررسی علتها ما تشخیص می دهیم که وی می تواند در ادامه بازیها قضاوت یا نمی تواند این کار را کند. 

وی بیان کرد: ترکی داور بین المللی فدراسیون فوتبال است و باید تابع آیین نامه کمیته داوران باشد. هم چنین داور بین المللی باید در راستای سیاست های فدراسیون فوتبال کمک کند. 

اصفهانیان درباره نامه تراکتوریها به فدراسیون فوتبال برای کنار گذاشتن تورج حق وردی از داوری گفت: مسئولان تراکتورسازی نظر خودشان را بیان کردند به هر حال پریرا بازیکن فولاد خوزستان رفتار غیرورزشی انجام داده که توپ را به طرف تماشاگران زده و تورج حق وردی  هم همان موقع به این بازیکن اخطار داده است. 

وی در ادامه بیان داشت: کمیته انضباطی باید پاسخگوی اعتراض تراکتوریها در مورد عملکرد پریرا بازیکن فولاد باشد و به ما ارتباطی ندارد. 

وی درباره اعتراض داوران به حق الزحمه داوری بیان کرد: داوران اعتراض نکردند بلکه درخواست افزایش حقوقشان را کردند. 

حق الزحمه داوران چند سالی است که افزایش پیدا نکرده است به خاطر همین ما درخواست افزایش 60 درصدی حقوق داوران را به مسئولان فدراسیون فوتبال دادیم. 

وی درباره ارتباط حقوق کم داوران با فساد در این بخش از فوتبال گفت: داوران هیچ وقت به دلیل درآمد پایینشان حق تیم ها را ضایع نمی کنند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان حقوقی فدراسیون فوتبال باید در مورد قسمتهایی که برعلیه داوری توسط برخی از اهالی فوتبال زده می شود شفاف سازی کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

پايان متن/آق
برچسب ها: اصفهانیان ، ترکی ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار