یکی از مشاوران باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اینکه برنامه جاسوسی این کشور، چالش‌های مهمی در روابط آمریکا با متحدان این کشور به وجود آورده است، در عین حال تلاش کرد به مردم آمریکا اطمینان خاطر دهد که این اقدامات، مشروع است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، لیزا موناکو، دستیار اوباما در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی نوشت: به رغم اینکه ما همان نوع اطلاعاتی را که همه کشورها جمع‌آوری می‌کنند، جمع می‌کنیم ولی جامعه اطلاعاتی ما در مقایسه با هر کشور دیگری در تاریخ، با محدودیت‌ها و نظارت بیشتری مواجه است.

وی افزود افشاگری‌های ماه‌های گذشته، چالش‌های مهمی در روابط ما با برخی از نزدیک‌ترین شرکای خارجی ما به وجود آورده است.

این مقاله پس از آن منتشر شد که سران اروپا روز پنجشنبه در یک نشست اتحادیه اروپا با یکدیگر ابراز همبستگی کردند به‌طوریکه پاریس و برلین همچنان به علت انتشار گزارش‌هایی درباره شنود میلیون‌ها مکالمه تلفنی فرانسوی‌ها و مکالمات شخصی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا خشمگین هستند.

موناکو گفت: رئیس جمهور (آمریکا) به ما دستور داده است قابلیت‌های نظارتی‌ خود را از جمله در ارتباط با شرکای خارجی‌ خود مجددا بررسی کنیم.

این مقاله همچنین درست ساعاتی پس از آن منتشر شد که روزنامه انگلیسی  گاردین گزارش داد دولت آمریکا از 35 تن از سران جهان جاسوسی کرده است.

این اطلاعات، بخش از سندی محرمانه است که توسط ادوارد اسنودن افشاگر فراری اطلاعات آمریکا ارائه شده است.

موناکو افزود: در چند ماه گذشته، یک رشته افشاگریهای غیرقانونی اطلاعات محرمانه به انتقادهایی از فعالیت‌های اطلاعاتی ما منجر شده است.

وی تاکید کرد: به رغم اینکه توانایی‌های ما بی‌نظیر است ولی دولت آمریکا عنان‌گسیخته فعالیت نمی‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار