مقامات دانشگاه کالیفرنیا و پلیس این دانشگاه با پرداخت بیش از 38 هزار دلار به عنوان غرامت به افسر سرکوبگری که در جریان تظاهرات وال استریت تصاویرش اعتراضهای زیادی را در پی داشت، موافقت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، تصاویر این افسر پلیس در سال 2011 و همزمان با بالا گرفتن اعتراضهای مردمی در آمریکا موسوم به تسخیر وال استریت، در حالی که به سوی معترضانی که فقط برای اعتراض در محوطه دانشگاه کالیفرنیا بست نشسته بودند، با خونسردی تمام اسپری فلفل می افشاند به سرعت در اینترنت و شبکه های اجتماعی و خبری منتشر شد و موجی از محکومیت در داخل و خارج از آمریکا را در پی داشت. اکنون دادگاهی در آمریکا اعلام کرده است دانشگاه کالیفرنیا و مرکز پلیسی که وی برای آن خدمت می کرد به علت قضاوت اشتباهی که در میزان تقابل با معترضان داشت، دستور به استفاده بیش از اندازه از خشونت را داده بود. همچنین گفته می شود ستوان جان پایک با منتشر شدن تصاویرش، تهدید به مرگ شده بود. بعد از این حادثه، پایک از کار خود در دانشگاه کالیفرنیا معلق شد و در ژوئیه دو هزار و دوازده، به صورت کلی مجبور به خارج شدن از نیروهای پلیس شد. وی با طرح شکایت، اعلام کرد بعد از این موضوع از آسیبهای عصبی و روانی رنج برده است.

به گفته مقامات محلی، پایک بعد از انتشار تصاویرش در حال اسپری زدن به معترضان، هفده هزار ایمیل اعتراض آمیز و ده هزار پیامک و هزاران نامه حاکی از خشم دریافت کرد. دانشگاه سرانجام با پرداخت سی و هشت هزار و پنجاه و پنج دلار به وی به عنوان غرامت موافقت کرد.

این در حالی است که سال گذشته همین دانشگاه موافقت کرد یک میلیون دلار برای حل و فصل شکایت بیست و یک دانشجویی که هدف اسپری فلفل قرار گرفته بودند پرداخت کند.

خشونت پلیس از غرب تا شرق این کشور گسترش یافته است. ماه گذشته در نیویورک پلیس به دانشجویانی که به اعطای کرسی استادی به دیوید پترائوس رئیس سابق سیا اعتراض کرده بودند ، حمله ور شد و بعد از ضرب و جرح آنها چند نفر را نیز بازداشت کرد. طبق آمار تایید شده ، حدود یک هزار و چهارصد پرونده حقوق مدنی فدرال علیه اداره پلیس نیویورک در جریان است.
برچسب ها: خشونت ، پلیس ، فلفل ، آمریکا ، غرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار