پارلمان اروپا در گزارشی اعلام کرد سه هزار و ششصد گروه مجرم و تبهکار در اتحادیه اروپا فعالیت می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ این شبکه  با استناد به این گزارش بیش از یک میلیون نفر برای کار اجباری و یا سوء استفاده های جنسی به اتحادیه اروپا قاچاق شده اند. جروم هیوز خبرنگار این شبکه در بروکسل در گزارشی گفت: «مجرمان سازمان یافته برای رسیدن به آنچه می خواهند به هر کشوری که بخواهند می روند. اکنون این مسئله در گزارش کمیته ویژه پارلمان اروپا که حاصل هجده ماه تلاش کارشناسان است به دقت برجسته شده است.

طبق این گزارش در حال حاضر حدود سه هزار و ششصد گروه تبهکاری در اروپا فعال هستند و هشتصد و هشتاد هزار نفر برای کار اجباری به کشورهای اتحادیه اروپا قاچاق شده اند که در بین آنها کودکان هم هستند. دویست و هفتاد هزار نفر هم برای سوءاستفاده های جنسی به این کشورها قاچاق شده اند.

در این گزارش به فساد مالی مقامات اشاره شده که سالانه هزینه ای معادل صد و بیست میلیارد یورو داشته است. تجارت غیرقانونی مواد مخدر در اتحادیه اروپا سالانه بیش از یک صد میلیارد یورو تخمین زده می شود. جرایم سایبری هم سالانه هزینه های سنگینی به همراه داشته است. جرایم سازمان یافته در اتحادیه اروپا منجر به مرگ تعداد بیشماری شده است.

این گزارش خواستار وضع قوانین سخت تر و تبادل بیشتر اطلاعات بین اعضای اتحادیه اروپا برای مقابله با جرایم سازمان یافته شده است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که به دلیل مرزهای زیاد و وجود گروههایی که بسیار سازمان یافته اند مثل مافیا در ایتالیا، این مشکل هرگز بطور کامل از بین نخواهد رفت.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار