يک نماينده مجلس گفت: "سد ابيورد "برترين سازه آبي شرق كشور است و سخت ترين قسمت آن تونلي به طول سه هزارو 740متر بوده و انتقال آب را به عهده داشته به پايان رسيده و در حال پيگيري برای انجام مابقی پروژه هستيم .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حسين محمدزاده نماينده مردم درگز در مجلس شوراي اسلامي، در ديدار استاندار، مسئولان و نمايندگان استان خراسان رضوي با وزير نيرو، ضمن برشمردن شرايط ويژه اين استان از لحاظ آبرساني گفت: بيش از هشت درصد جمعيت شهري و 10درصد جمعيت روستايي كشور در استان خراسان رضوي ساكن هستند و البته اين استان از نظر بارندگي جزو مناطق نيمه خشك و كم بارش كشور محسوب مي شود.

وی افزود: ازسوي دیگر وجود بارگاه ملكوتي امام الرضا(ع) در شهر مقدس مشهد و حضور جمعيتی حدود 30میلیون نفر غير مستقر و زائر كه همه ساله وارد اين استان مي شوند، در مصارف آب و انرژي تاثير بسزايي دارند.

نماينده مردم درگز با اشاره به جلسه اي كه نمايندگان اين استان و استاندار خراسان رضوي با وزير نيرو گفت: اميدواريم كه با مصوبات اين جلسه مشكلات كمبود آب اين استان مرتفع شود.

وي در خصوص مشكلات حوزه انتخابيه خود اظهار داشت: شهرستان درگز که شهرستاني مرزي، داراي منابع آب قابل توجهي از جمله دو رودخانه دائمي در منطقه است و دو پروژه سازه آبي روي اين رودخانه ها تعريف شده كه يكي از آن ها تقريبا به بهره برداري رسيده و ديگري در شرق كشور رتبه عاليترين را دارد، پروژه سد ابيورد است كه سيلاب ها و آب هاي خروجي كشور را تا حدود 50ميليون مترمكعب مي تواند ذخيره كند.

محمدزاده در ادامه افزود: قسمت سخت اين پروژه كه تونلي به طول سه هزارو 740متر بوده و انتقال آب را به عهده داشته به پايان رسيده و در حال پيگيري برای انجام مابقی پروژه هستيم .

وي در ادامه گفت: با توجه به بضاعت و توان مالي محدود مردم شهرستان درگز، موضوع برق رساني و شبكه هاي برق شهري و روستايي نيز مطرح است كه مورد بررسي قرار گرفته و اميدواريم با توجه به سياست هاي اجرايي وزارت نيرو در دولت يازدهم شاهد برطرف شدن اين مشكلات و چالش هاي پيش رو باشيم.

نماينده درگز ضمن مطلوب خواندن كيفيت آب شرب این شهرستان خاطرنشان کرد: ميزان آبي كه از چاه ها استحصال مي شود مطلوب و آبي كه پشت سدهاي منطقه ذخيره شده نيز مناسب و قابل بهره برداري است.

برچسب ها: سد ، ایبرود ، سازه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار