یوال اشتاینیتز وزیر اطلاع رسانی و امور بین الملل رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل مدعی شد : ما به طور کلی با آمریکایی ها چشم در چشم به هدف نهایی می نگریم و هدف نهایی ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است ولی در این مورد اختلافات ناچیزی بین ما برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، وی در ادامه افزود، تحریم ها بر ضد تهران نباید تا زمان دستیابی به توافقی که 100 درصد تضمین کند که ایران قادر به دستیابی به سلاح هسته ای نخواهد بود، لغو شود.
اظهارات این مقام اسرائیلی در حالی است که مذاکرات ایران و 5+1 بر سر موضوع هسته ای ژنو برگزار شده و قرار است دو طرف بار دیگر روزهای 7 و 8 نوامبر ( 16 و 17 آبان ماه) در همین شهر دیدار و گفتگو کنند.
رژیم صهیونیستی مدعی است که فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی و تجاری موجب شده تا ایران بار دیگر به میز مذاکره با قدرت های جهانی بازگردد.
اسرائیل خواستار متوقف شدن کامل غنی سازی اورانیوم، خارج شدن کل اورانیوم غنی شده از خاک ایران، تعطیلی تاسیسات هسته ای و متوقف شدن رآکتور پلوتونیوم در ایران شده است.
کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرده اند ولی جمهوری اسلامی تاکنون بارها این ادعاها را رد کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار