بيش از 500 شعر بیشتر درباره ی شخصیت طاهره صفار زاده به جشنواره طنین بیداری ارسال شد.

به گزارش خبرنگاره حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران ، در مراسم اختتامیه طنین بیداری ، این مراسم در حوزه هنری با حضور علیرضا قزوه شاعر و مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری،خانواده طاهره صفارزاده ، و جمعی از شاعران و منتقدان ادبی برگزار شد در این مراسم رضا اسماعیلی ، دبیر جشنواره طنین بیداری با تشکر از حوزه هنری ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برادر طاهره صفارزاده گفت : هدف از برگزاری کنگره ادبی جشنواره ادبی طنین بیداری شناخت عمیق تر این بانوی دانشمند است.

وی با اشاره به نام بلند طاهره صفارزاده در عرصه ترجمه ، شعر و تحقیقات دانشگاهی افزود : طاهره صفارزاده یک چهره جهانی است که بر روی ابعاد فراوان شخصیتی وی می توان تحقیقات زیادی انجام داد.دانشجویان از آثار طاهره صفار زاده به عنوان استادی شناخته شده می توانند بهره مند شوند.آثار پس از انقلاب وی نشان دهنده گامهای وی در مسیر انقلاب است تجلیل از شخصیت طاهره صفارزاده وظیفه ی همه ی ماست این شخصیت را نه تنها به مردم ایران ، بلکه به تمام مردم جهان معرفی کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره طنین بیداری از یک ماه و نیم پیش صورت گرفته و این مدت فرصت کمی برای جمع آوری آثار بود بیان کرد : استقبال از جشنواره طنین بیداری بسیار گسترده بود و متجاوز از 500 شعر ، بیشتر با موضوع شخصیت طاهره صفارزاده سروده شده و به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. جشنواره طنین بیداری در سه شاخه شعر ، مقالات علمی و پایان نامه دانشجویی برگزار شد. در بخش مقالات علمی 20-25 مقاله و در بخش پایان نامه های دانشجویی 5 پایان نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر جشنواره با اشاره به افزایش مشارکت در جشنواره طنین بیداری در سال آینده و اظهار امیدواری درباره احداث دبیرخانه دائم جشنواره طنین بیداری در حوزه هنری برای سال آینده اظهار داشت : در سال آینده بتوانیم این کنگره را شایسته شخصیت طاهره صفار زاده برگزار کنیم. مقالات علمی و پایان نامه های جمع آوری شده در جشنواره طنین بیداری در قالب یک جلد کتاب چاپ می شود. طاهره صفارزاده به گردن تمام ما حق دارند. تکریم چهره ای مانند صفارزاده تکریم ادبیات ، انقلاب اسلامی است.

جلال صفار زاده برادر طاهره صفار زاده در این مراسم ضمن تشکر از مومنی ریاست حوزه هنری ، علیرضا قزوه و ایل بیگی گفت : سال گذشته با همت پارت کتاب اشعار طاهره صفار زاده را جمع آوری و چاپ کردم. 109 میلیون از ارث طاهره صفار زاده را با افزودن مبلغی بر آن به حدود 200 میلیون رسیذ که با همکاری شورای شهر سیرجان بنیادی را به نام ایشان در سیرجان احداث کردیم 7 هزار جلد کتاب طاهره صفار زاده در 28 اردیبهشت امسال با حضور حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دعایی و معاونین ارشاد به سیرجان منتقل شد.

وی افزود : میراث طاهره صفارزاده به دست ما نرسیده است تمام ترجمه ها نباید در شهر تهران انجام شود و یادگاری از طاهره صفار زاده برای بچه های سیرجان بگذاریم.متاسفانه پس از گذشت 5 سال از وفات طاهره صفار زاده نتوانستیم کاری برای او انجام دهیم. اگر دوستان تهرانی کمک کنند کاری برای طاهره صفارزاده در سیرجان انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین دعایی مسئول موسسه و روزنامه اطلاعات با اشاره به خاطره ملاقات صفار زاده با رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی گفت : در صورتیکه طاهره صفار زاده سروده ای داشتند برای چاپ نزد ما می فرستادند.از ویژگی های طاهره صفارزاده می توان به توجه وی به نیازمندان اشاره کرد.

در ادامه مراسم مریم کرباسی نجف آبادی به شعر خوانی پرداختند. محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ضمن تشکر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت : طاهره صفار زاده از بنیانگذاران حوزه هنری بود وی از افراد موثر در انجمن قلم در سالهای گذشته محسوب می شوند.وی مانند سایر شاعران معاصر از ابتدا شروع کردند و به نور رسیدند. طاهره صفار زاده با شعر مدرن شاعری خود را آغاز کرده سپس در مناجات معصومین کمال یافتند.

در پایان مراسم محمد رضا عبد الملکیان ، شاعر در این مراسم با اشاره به ویژگی های شخصیتی طاهره صفار زاده گفت : در سال 68 حسن حسینی مقالاتی درباره طاهره صفارزاده به نام بوم های معصوم نوشتند.با شعر کودک قرن صفار زاده با شعر صفار زاده آشنا شدم. طاهره صفار زاده به عنوان چهره ای متفاوت و برانگیزاننده بود. همچنین در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره طنین بیداری با اهدای جوایزی تقدیر شد./ص

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار