نخستین دوره مسابقات تکواندوی جام سفیر کره جنوبی چهارشنبه اول آبان در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: نخستین دوره رقابت های تکواندوی جام سفیر کره جنوبی در تهران به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور به صورت یک روزه و با حضور تیم های منتخب استان های کشور در خانه تکواندوی تهران برگزار شد.
در این پیکارها تکواندوکاران منتخب هر استان در چهار وزن المپیکی از 23 استان در قالب 24 تیم و در مجموع 108 ورزشکار با قضاوت 36 داور بر روی چهار شیاپ چانگ و با هوگوهای معمولی مسابقه دادند.
این رقابت ها به میزبانی سفارت کره جنوبی و با حمایت یک شرکت معتبر کره ای و با همت فدراسیون تکواندو برگزار شد اما خبری حتی از یک تیم کره ای نبود! هر چند که با توجه به برگزاری سالیانه ان کره ای ها قول شرکت تیم های خود در این مسابقات را داده اند.
در افتتاحیه رقابت ها که با حضور سفیر کره جنوبی در تهران و مسئولان فدراسیون تکواندو برگزار شد، یوسف کرمی کاپیتان پیشین تیم ملی تکواندو، فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو در المپیک 2012 لندن، رئیسی و جمشید سهرابی روسای هیئت های اصفهان و تهران و جمعی دیگر از مسئولان تکواندوی کشور در خانه تکواندو برگزار شد، اعضای تیم ملی پومسه ایران که خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی این رشته آماده می کردند به اجرای فرم پرداختند.
همچنین در بخشی از مراسم افتتاحیه بانوی روشن دل تکواندوکاری به اجرای نمایش پرداخت که با تشویق بسیار تماشاگران و اشک های محمد اسماعیل آذرپاد پدر تکواندوی ایران نیز همراه شد.
در مسابقه فینال وزن چهارم بین جلال خدامی از اصفهان و حمید رضا بیات از توابع تهران که با برتری بیات خاتمه یافت و تیم توابع تهران قهرمان شد، مربیان اعتراضات زیادی نسبت به قضاوت داوران داشتند.
در این مسابقه حساس و جنجالی یکی از اعضای تیم اصفهان در پایان مسابقه اعتراضات شدیدی داشت که با وساطت برگزار کنندگان مسابقات روبرو شد.
این فرد اعتقاد داشت که پیام خانلرخانی مربی تیم توابع که مربی باشگاهی خدامی نیز محسوب می شود قبل از مسابقه فینال از وی خواسته که بازنده باشد و با اعتراضات خود در این بازی باعث تضعیف روحیه خدامی شده است.
در پایان این رقابت ها نیز این شرکت معتبر کره ای که به عنوان حامی مالی مسابقات تمام هزینه های برگزاری و جوایز را بر عهده گرفته بود با انجام مراسم قرعه کشی برای همه حاضرین در سالن مسابقات، هشت گوشی موبایل نفیس و میلیونی به برندگان اهدا کرد.
همچنین سکونشینان رقابت ها همراه با فنی ترین بازیکن مسابقات و نیز چهار ریئس برتر هیئت های استانی تهران، البرز، اصفهان و فارس در طول پنج سال گذشته به تور یک هفته ای کره جنوبی با هزینه این شرکت اعزام می شون که این سفر 2 هفته دیگر انجام می شود.
به سکونشینان مسابقات نیز گوشی های موبایل نفیسی اهدا شد.
برچسب ها: تکواندو ، ایران ، کره ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار