جنبش فلسطيني حماس از موضع سازمان ملل متحد در خصوص روش‌هاي جديد اين گروه براي حفر تونل از نوار غزه به فلسطين اشغالي، انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ فوزي برهوم سخنگوي حماس در غزه با ارسال بيانيه‌اي رسمي براي خبرنگاران اعلام کرد موضع سازمان ملل «در ارتباط با مقاومت ما، ديدن اين مسئله فقط با يک چشم و موضعي مغرضانه است».

پيش از اين، جفري فلتمن معاون دبير کل سازمان ملل در بيانيه‌اي اعلام کرد حفر تونل‌هاي زيرزميني از غزه به اسرائيل، نقض توافقنامه آتش‌بس بين حماس و اسرائيل به ميانجيگري مصر در سال 2012 است.اسرائيل هفته گذشته اعلام کرد يک تونل به طول دو کيلومتر و به عمق 27 متر را از جنوب شرقي نوار غزه به اسرائيل، کشف و تخريب کرده است.

ابوعبيده سخنگوي القسام، شاخه نظامي حماس، اوايل اين هفته در يک مصاحبه راديويي اعلام کرد مبارزان اين گروه، اين تونل را حفر کرده بودند و قصد داشتند از آن براي حملات مسلحانه عليه اسرائيل استفاده کنند.

اين سخنان در شرايطي بيان مي‌شود که اسرائيل و حماس نوامبر پارسال يک توافقنامه آتش‌بس به ميانجيگري مصر براي پايان دادن به هشت روز عمليات هوايي گسترده اسرائيل در غزه که حدود 180 کشته برجا گذاشت، امضا کردند.

برهومي افزود: «آقاي فلتمن به اين مناقشه با يک چشم نگاه مي‌کند و اظهارات وي نشان‌دهنده يک موضع آشکارا مغرضانه است. وي، تخلفات روزانه اسرائيل عليه مردم ما و خشونت عليه کشاورزان و ماهيگيران ما را نمي‌بيند».

وي گفت سازمان ملل واقعا نتوانسته است «از مردم ما در برابر کشتار و تجاوز محافظت کند. بنابراين، ما به اين نتيجه رسيده‌ايم که مقاومت مسلحانه، راهي است که خواهد توانست از مردم ما دفاع کند».
برچسب ها: حماس ، غزه ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار