در موسم حج امسال چند تن از وهابیون عربستان گروهی از حجاج آمریکایی رامورد تهدید و حمله قرار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از واشنگتن تایمز، طبق این گزارش، در یکی از شبهایی که حجاج در شهر منا اقامت داشتند، گروهی از مردان جوان از گروه های مختلف حاجیان سوال میکردند که آیا ملیت آمریکایی در بین آنها هست یا خیر. وقتی آنان به گروهی که خود را مسلمان شیعه آمریکایی معرفی کردند برخوردند، با تهدید به آنان حمله ور شدند. آنان مسلح به چاقو و دیگر اسلحه های سرد بودند.

در ادامه گزارش آمده است که در پی این حمله، حجاج از چادرهایی که دولت عربستان برای آمریکایی ها و اروپایی ها درنظر گرفته بود، فرار کردند. این حجاج دچار آسیب های شدید، شکستگی استخوان و کبودی چشم شده بودند. 

به گزارش قربانیان این حمله، نیروهای پلیسی که در اطراف بودند هیچ عکس العملی نشان ندادند و حتی بعضی از آنان به وضوح به قربانیان این حمله میخندیدند. آنان حتی ویدئویی از این حمله را که با تلفن همراه ضبط کرده بودند به یک ستوان پلیس نشان دادند و حمله را برای وی شرح دادند اما او جلوی چشمان آنها، همه کلیپ های تصویری را پاک کرد و بدون حرفی صحنه را ترک کرد.

بنابر این گزارش، تعدادی از افراد گروه نیز به سفارت آمریکا در عربستان رجوع و تقاضای کمک و پیگیری کردند اما آنان گفته بودند که تنها در صورت کشته شدن فردی در حمله میتوانند در این مورد به آنان کمک کنند.

یکی از قربانیان این حمله، صحنه را اینگونه بازگو کرد: "آنان در حالی که به ما حمله ور شده بودند فریاد میزدند همانطور که حسین [علیه السلام] را کشتیم، شما را نیز میکشیم و زنانتان را مانند زینب [سلام الله] به اسارت میبریم..." چند تن از گروه ما زخمی شده بودند و زنان بسیار وحشت زده بودند.

طبق گزارشات، مهاجمان وهابی بودند.این جریان که در اوایل هفته جاری رخ داد، از تازه ترین حملات وهابیون عربستان علیه غربی هاست. سال گذشته در جریانی دیگر، به جمعی از روحانیون شیعی از آمریکا و کانادا حمله شده بود و آنان به جرم اعتراض علیه این حملات دستگیر شده بودند. تمام این وقایع با ضرب و شتم فیزیکی همراه بوده است.

یکی از قربانیان حمله اخیر که دندانپزشکی در میشیگان بود بیان کرد: "من شخصا فکر میکردم کارمان را تمام میکنند. همیشه میشنویم که مراسم حج چقدر قرار است معنوی و به یاد ماندنی باشد اما...مسلما باید در مورد این حملات اقدامی انجام داده شود."

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۲
ولعنه الله علی القوم الظالمین
آخرین اخبار