مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : عيد غدير مبين جايگاه ولايت است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، اسبقیان بر لزوم توجه به جايگاه ولايت در دوران تاريخ اسلام تأكيد كرد و گفت: عيد غدير، عيد ولايت و رهبري و مبين جايگاه ولايت است كه بايد از آن درس‌هاي فراواني گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی ضمن تبريك ايام دهه ولايت و عيد غدير خم گفت: عيد غدير، عيد ولايت و رهبري و مبين جايگاه ولايت است كه بايد از آن درس‌هاي فراواني گرفت.

وي بر لزوم توجه به جايگاه ولايت در دوران تاريخ اسلام تأكيد كرد و افزود: تاريخ خود بهترين گواه جهت تبيين نقش ولايت در پيروزي مسلمانان است كه در هر كجا مسلمانان از جايگاه ولايت و امامت غافل شدند، شكست خوردند.

اسبقیان اظهار داشت: شخصیت والای حضرت علی (ع) باید به عنوان الگوی کامل به بشریت معرفی شود که بسترسازی برای احقاق این امر بزرگ نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به فلسفه غدیر خم گفت: در این روز بزرگ رسول گرامی اسلام با دستور مستقیم و صریح الهی حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود به امت اسلامی معرفی کردند و به کرات بر اهمیت پیروی از ایشان تاکید کرده‌اند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی امام علی (ع) ایشان را مناسب‌ترین فرد برای هدایت جامعه اسلامی پس از رسول خدا (ص) عنوان کرد و افزود: در روز غدیر خم دین الهی کامل و جانشین بر حق و شایسته رسول خدا (ص) در جامعه معین شد.

وی حضرت علی (ع) را نخستین شاگرد مکتب توحیدی و لایق انتصاب به این مقام الهی معرفی کرد و ادامه داد: پس از حضرت علی (ع) فرزندان ایشان نیز در مسیر امامت، همانند انوار الهی روشنی‌بخش مسیرهای زندگی به امت اسلامی در جامعه بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در عصر غیبت مسئولیت هدایت امت اسلامی بر عهده ولایت فقیه قرار دارد که وظیفه اطاعت از ولایت فقیه به اندازه پیروی و تبعیت از امامت ضروری و ارزشمند است.

اسبقیان واقعه غدیر را مبین جایگاه امامت و ولایت در جامعه عنوان کرد و افزود: همان‌گونه که هدایت و راهنمایی امت اسلام در اعصار مختلف بر عهده امام بوده است این مسئولیت در زمان غیبت امام عصر (عج) نیز بر عهده ولایت مطلقه فقیه قرار دارد.

وی همچنین بر لزوم بزرگداشت ایام مبارک غدیر در امت اسلامی تاکید کرد و گفت: احیای غدیر در جامعه نیازمند انجام اقداماتی اساسی است و نباید در برگزاری جشن‌ها و چراغانی کردن معابر خلاصه شود.

وی تصريح كرد: عيد فطر عيد مسلمين و عيد قربان، عيد ايثار است اما عيد غديرخم، عيدالله اكبر است و روز تأييد سرنوشت براي همه نسلها تا دامنه قيامت است كه در آن عصاره همه خوبي هاي انبيا و پاسداران ارزشها، به امامت و ولايت رسيد. لذا روز تجلي نور خدا در جايگاه حكومت و مديريت جامعه مي باشد .

وي با اشاره به اينكه حضرت علي (ع) محوريت احياي نفوس بشر تا قيامت است، خاطر نشان كرد: هر كس دوست دارد تمام خوبي هاي انبيا را يكجا ببيند به حضرت علي (ع) نگاه كند زيرا وي منشأ همه خوبيها، فضائل، كمالات، دانش، قدرت و ايثار است و اگر ايشان را محور قرار دهيم تمام عالم، محضر زيبايي ها خواهد شد.

 مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه بیان کرد : امروز باید حقایق واقعه غدیر خم برای نسل جوان تبیین شود.

وی تصریح کرد : عید غدیر خم فرصتی برای اشاعه فرهنگ ولایت مداری است، اظهار کرد: این روز فرصت مناسبی است تا درآن بتوان مفاهیم والای ولایی را در غالب روش های متنوع فرهنگی به مخاطبان و نسل جوان منتقل کرد.

اسبقیان اظهار کرد: اگر جوانان سیره ائمه را در زندگی خود لحاظ کنند به رشد و تعالی خواهند رسیدو دین محورری و توجه به زندگانی ائمه اطهار و رعایت ارز ش های اسلامی از اصولی است که می تواند به عنوان مبنایی در ولایت پذیری جوانان مورد توجه قرار گیرد و پرداختن به ابعاد مختلف غدیر و توجه به ولایت از مصادیقی است که نیاز به کار پژوهشی و ریشه ای دارد و این مهم بایستی در سرلوحه اهداف قرار گیرد./ش

برچسب ها: عید ، غدیر ، مبین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.