معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال وبختیاری گفت: با افزایش سهم بیمه در فرانشیز داروهای بیماران خاص و کاهش نرخ داروهای این بیماران، وضعیت دارویی در استان به آرامش رسیده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر رضا محمدی افزود: با تفاهم نامه اخیر وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در زمینه افزایش پوشش بیمه ای داروهای بیماران خاص و سرطانی، قیمت داروها و سهم پرداخت آن برای این بیماران تا حدی کاهش یافته است.

وی بیان داشت: بر اساس این تفاهم نامه، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی 12هزار میلیارد ریال به ازای مابه التفاوت قیمت داروها به دلیل افزایش پوشش بیمه ای به سازمان های بیمه اختصاص داده است.

دکتر محمدی ادامه داد: ازاوایل ماه جاری کاهش سهم فرانشیز بیماران خاص برای برخی داروها به بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی ابلاغ شده و داروخانه شهدای شهرکرد به عنوان متولی توزیع داروهای دولتی استان به بیماران خاص به سیستم جدید درصدهای سهم بیمار و تامین اجتماعی مجهز شده است.

وی اظهارداشت: کاهش کمبود دارویی نسبت به چندماه پیش از دیگر عواملی است که آرامش نسبی را به بازار دارو برگردانده است.

دکتر محمدی تصریح کرد: داروی بیماران خاص براساس تعداد آنان و پرونده هایی که تشکیل شده از تهران سهمیه بندی می شود و از طریق داروخانه های شهدای شهرکرد، بروجن و بیمارستان ها در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

وی در زمینه تامین داروهایی که کمبود آن در استان وجود دارد نیز اظهارداشت: ازآن جا که عمده داروهای مورد نیاز استان توسط شرکت های دارویی استان اصفهان تامین می شود، هرهفته کمیته کمبود دارو بصورت مشترک با شرکت های دارویی ومسئولان ذیربط استان و استان اصفهان برگزار و کمبود اقلام داروها تعیین و نحوه توزیع و مکان آن بررسی می شود.

دکتر محمدی هزینه بالای درمان بیماران سرطانی را عمده مشکل بیماران و معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد وگفت: از آن جا که قیمت داروی این بیماران بسیار بالاست و جزو بیماری های خاص نیز قرار نمی گیرد نیاز است ردیف بودجه مستقل برای داروی این بیماران اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش، هم اکنون بیش از یک هزار و 380 بیمار مبتلا به ام اس، تالاسمی، هموفیلی و همودیالیز و بیش از دو هزار بیمار سرطانی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.