معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش سهم بیمه در فرانشیز داروهای بیماران خاص و کاهش نرخ داروهای این بیماران، وضعیت داروئی در استان به آرامش رسیده است.

رضا محمدی افزود: با تفاهم نامه اخیر وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در زمینه افزایش پوشش بیمه ای داروهای بیماران خاص و سرطانی، قیمت داروها و سهم پرداخت آن برای این بیماران تا حدی کاهش یافته است .
وی بیان داشت: بر اساس این تفاهم نامه وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ۱۲هزار میلیارد ریال به ازای مابه التفاوت قیمت داروها به دلیل افزایش پوشش بیمه ای به سازمان های بیمه اختصاص داده است .
محمدی ادامه داد: ازاوایل ماه جاری کاهش سهم فرانشیز بیماران خاص برای برخی داروها به بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی ابلاغ شده و داروخانه شهدای شهرکرد به عنوان متولی توزیع داروهای دولتی استان به بیماران خاص به سیستم جدید درصدهای سهم بیمار و تامین اجتماعی مجهز شده است .
وی اظهار داشت: کاهش کمبود دارویی نسبت به چندماه پیش از دیگر عواملی است که آرامش نسبی را به بازار دارو برگردانده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: داروی بیماران خاص بر اساس تعداد آنان و پرونده هایی که تشکیل شده از تهران سهمیه بندی می شود و از طریق داروخانه های شهدای شهرکرد، بروجن و بیمارستان ها در اختیار این بیماران قرار می گیرد .
وی افزود: هم اکنون عمده کمبود دارویی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه داروهای عمومی نظیر آمپول رگام، قرص ۲۰ موت، اسپری منیری، اسپموپروسیم، مزالازین، شیاف دیکلوفناک و قرص سیر و لیموس است.
محمدی، در زمینه تامین داروهایی که کمبود آن در استان وجود دارد نیز اظهار داشت: از آن جا که عمده داروهای مورد نیاز استان چهارمحال و بختیاری توسط شرکت های دارویی استان اصفهان تامین می شود، هر هفته کمیته کمبود دارو بصورت مشترک با شرکت های دارویی و مسئولان ذیربط استان و استان اصفهان برگزار و کمبود اقلام داروها تعیین و نحوه توزیع و مکان آن بررسی می شود .
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هزینه بالای درمان بیماران سرطانی را عمده مشکل بیماران و معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد وگفت: از آن جا که قیمت داروی این بیماران بسیار بالاست و جزو بیماری های خاص نیز قرار نمی گیرد نیاز است ردیف بودجه مستقل برای داروی این بیماران اختصاص یابد هم اکنون بیش از یک هزار و ۳۸۰ بیمار مبتلا به ام اس، تالاسمی، هموفیلی و همودیالیز و بیش از دو هزار بیمار سرطانی در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است./س
برچسب ها: دارو ، بیماران ، خاص ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.