نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: غدیر از بزرگ ترین اعیاد اسلامی است که در اعتقادات شیعه ریشه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام محمدعلی نکونام، در کلاس معارف مدیران استان چهارمحال و بختیاری با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرافزود: واقعه غدیر برای شیعیان ریشه دار است و دشمن نیز برای تحریف آن اقدامات زیادی انجام داده است.
وی، با تاکید بر لزوم الگو قرار دادن شیوه زندگی ائمه اطهار به ویژه امام علی (علیه السلام) در حکومتداری اظهار داشت: شخصیت والای حضرت علی (ع) باید به عنوان الگوی کامل به بشر معرفی شود.
حجت الاسلام نکونام، با تبیین فلسفه غدیر گفت: در این روز بزرگ رسول گرامی اسلام با دستور مستقیم و صریح الهی، امام علی (علیه السلام) را به عنوان جانشین خود به امت اسلامی معرفی کرده و بر اهمیت پیروی از ایشان تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، از امام علی (علیه السلام) به عنوان نخستین شاگرد مکتب توحیدی و لایق انتصاب به این مقام الهی یاد کرد و ادامه داد: پس از حضرت علی (ع) فرزندان ایشان نیز در مسیر امامت، همانند انوار الهی روشنی بخش مسیرهای زندگی به امت اسلامی در جامعه بودند.
وی گفت: در عصر غیبت، مسئولیت هدایت امت اسلامی بر عهده ولی فقیه قرار دارد و اطاعت از ولی به اندازه پیروی و تبعیت از امامت ضروری و ارزشمند است.

امام جمعه شهرکرد، واقعه غدیر را بیانگر جایگاه امامت و ولایت در جامعه عنوان کرد و افزود: همان گونه که هدایت و راهنمایی امت اسلام در اعصار مختلف بر عهده امام بوده است، این مسئولیت در غیبت امام عصر بر عهده ولی فقیه عادل و جامع الشرایط قرار دارد.

حجت الاسلام نکونام، بر لزوم بزرگداشت ایام مبارک غدیر در میان مردم تاکید کرد و گفت: احیای غدیر در جامعه نیازمند انجام اقدامات زیربنایی و فرهنگ سازی است و نباید در برگزاری جشن ها و چراغانی کردن معابر خلاصه شود./س

برچسب ها: غدیر ، اعتقادات ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.