دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت:امید است با تامین اعتبار از مراکز ذیربط بیمارستان اخوان بتواند زمینه اشتغال و حرفه آموزی مددجویان را مهیا کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران احمد ربیعی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران در حاشیه بازدید از بیمارستان ترک اعتیاد اخوان گفت: فاز نخست مجموعه بیمارستان اخوان با 8 سالن و ظرفیت 120 نفر مددجو دایر شده است.

به گفته ربیعی زاده در این مجموعه 4 سایت وجود دارد که هر یک وظایف خاصی را برعهده دارند که عبارتند از سایت یک بخش آسایشگاهی، سایت دو تیم درمانی، سایت سه مجموعه انتظامی و سایت چهار مجموعه اداری و اجرایی است.

وی در خصوص نحوه پذیرش معتادان یا بهتر بگوییم بیماران خاطر نشان کرد: هم اکنون 40 نفر مددجو در این بیمارستان پذیرش شده‌اند که قرار است تا ماه آینده پذیرش مددجویان به 120 نفر برسد.

دبیر شورای هماهنگی با بیان اینکه هم اکنون فقط فاز اول این بیمارستان به بهره برداری رسیده است افزود: در سایت یک و دو قرار است سالانه 15 هزار نفر تحت درمان قرار بگیرند.

ربیعی زاده در ادامه یکی از دغدغه های این مرکز را ایجاد حرفه آموزی برای مددجویان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری مرکز فنی و حرفه ای بستر اشتغالزایی و مهارت آموزی برای مددجویان مهیا شود.

ربیعی زاده در خصوص نحوه تاسیس این مرکز گفت: این مرکز قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تاسیس شده است اما برای احیای آن سه میلیارد برای 11 هزار و 800 متر مکعب تجهیزات هزینه شده است.

وی در خصوص هزینه پذیرش مددجویان گفت: هزینه ها متفاوت است اما باید هزینه شام، ناهار و خرج و مخارج جانبی را برهر مددجو در نظر گرفت که این هزینه در مرکز ترک اعتیاد شفق روزانه 8 هزار  500 تومان است.

ربیعی زاده در خصوص شیوه پذیرش مددجویان خاطر نشان کرد: بیماران به دو طریق وارد این مرکز می‌شوند یک این که این افراد خود معرف هستند و دیگر گروه افرادی هستند که از طریق کمپ های ماده 15 به این مرکز هدایت می شوند و این افراد اغلب کارتن خواب ها هستند که اقداماتی در خصوص سم زدایی در مرکز شفق انجام می شود و برای ترک اعتیاد هر فرد یک تا سه ماه زمان نیاز دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در پایان گفت: انتظار می‌رود سازمان بهزیستی در خصوص مسائل درمانی و انتظامی بیمارستان ترک اعتیاد اخوان را یاری کند./ل

برچسب ها: انتظار ، مسئولان ، کمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Cambodia
فرشید پرتوی مهر
۰۷:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
لطفا بگویید شیوه ترک دادن شما به چه صورت است؟ممنونم
آخرین اخبار